Het is niet de meest voorkomende combinatie Beauty en
de Rotterdamse haven, maar Tenne Cosmetics bv heeft gedurfd deze combinatie te
maken. De cosmetica importeur heeft vorige week een tweedaagse training gegeven
in de Rotterdamse haven.
In de voormalige timmerloods van de Rotterdamse Droogdok Maatschappij heeft Tenne Cosmetics afgelopen week twee dagen training gegeven aan schoonheidsspecialisten. Gedurende deze twee dagen hebben de schoonheidsspecialisten leren werken met het huidverzorgingsmerk “Rosactive”. In deze loods overheerst de sfeer van de belangrijkste haven ter wereld.
“Er is met opzet voor deze locatie gekozen. Het havenbedrijf wil op
topniveau meespelen en meebeslissen en dat is ook één van de doelen van Tenne
Cosmetics.”, zegt Leantine van Reek directeur en oprichter van Tenne. “Het was
wel wat lef hebben, omdat je nooit weet of je klanten –in mijn geval
schoonheidsspecialisten- snappen waarom je voor zo’n locatie kiest. Gezien de
vele positieve reacties, kunnen we concluderen dat iedereen de link naar onze
roots heeft begrepen.”
Tenne Cosmetics is opgericht in 2001 en distribueert diverse schoonheidsproducten. Om zichzelf te onderscheiden, wordt meestal gekozen voor een opvallende invalshoek. Zo is het bedrijf in aanraking gekomen met “Woestijn in Blik”. Dit creatieve bureau maakt de stands voor Tenne en heeft ook hun bedrijfsruimte in de Rotterdamse haven ter beschikking gesteld.
De bedrijfsruimte is met haar 5.000 vierkante meter een enorme ruimte en
toch is er middels het neerzetten van een tent en met lichteffecten een sfeervol
geheel neergezet. “Er zijn schoonheidsspecialisten uit het gehele land naar de
training gekomen en die hebben allemaal kunnen ontdekken hoe mooi de haven wel
niet kan zijn.”