Consumentengedrag+verandert%3A+%27Digitale+tools+en+services+worden+meer+dan+ooit+omarmd%27
Nieuws

Consumentengedrag verandert: 'Digitale tools en services worden meer dan ooit omarmd'

Wie denkt dat de wereld van live communicatie compleet op de kop gezet zal worden en niets meer hetzelfde zal zijn, die zit er volgens ons naast. Wie denkt dat er helemaal niets verandert, ook. De eerste tekenen van verandering blijken onder meer uit een onderzoek van Reed Exhibitions. 'De pandemie versnelt de verandering in consumentengedrag.' Zien we dat ook terug in het bezoekersgedrag op beurzen en evenementen?

Ja, zegt het onderzoek van Reed Exhibition, één van de toonaangevende beursorganisatoren ter wereld. Reed concludeert in haar COVID-19 and How it’s Changing the Event Industry: 'De pandemie heeft grote impact op hoe mensen hun leven leiden. Het versnelt de verandering in consumentengedrag. We zien een transformatie als het gaat om hoe we werken, winkelen, ons vermaken, hoe we communiceren en onszelf informeren. Die transformatie komt vooral voort uit de bereidheid om nieuwe digitale tools en services te omarmen.'

Reed Exhibitions betrekt die transformatie ook op het gedrag van hun beursbezoekers: 'We zien dit overduidelijk terug in het gedrag van onze standhouders en bezoekers. 84 procent van die bezoekers en standhouders hebben de afgelopen periode op zijn minst 1 nieuwe digitale service gebruikt en/of uitgeprobeerd sinds de lockdown.De acceptatie van digitale tools groeit met de tijd. Die veranderingen in gedrag zullen hoogstwaarschijnlijk lange termijn effecten hebben voor onze industrie.' 


Bron: COVID-19 and How it’s Changing the Event Industry

De shift naar digitale tools en services en het daarbij horende veranderende consumentengedrag komt zeker ook tot uiting bij het gedrag van 'bezoekers' van online events. Uit de vraag welke digitale tools en oplossingen de meeste interesse hebben, kwam deze top 4:

  • Webinars 51 procent
  • Online meeting software 43 procent
  • Database met content 41 procent
  • Complete online event experience 37 procent

 

Tot slot, dit zijn volgens het onderzoek van Reed Exhibitions de 4 'gedragingen' van 'beursbezoekers' online:

>> Bekijk het volledige onderzoek: COVID-19 and How it’s Changing the Event Industry

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.