
Consumentengedrag verandert: 'Digitale tools en services worden meer dan ooit omarmd'
Ja, zegt het onderzoek van Reed Exhibition, één van de toonaangevende beursorganisatoren ter wereld. Reed concludeert in haar COVID-19 and How it’s Changing the Event Industry: 'De pandemie heeft grote impact op hoe mensen hun leven leiden. Het versnelt de verandering in consumentengedrag. We zien een transformatie als het gaat om hoe we werken, winkelen, ons vermaken, hoe we communiceren en onszelf informeren. Die transformatie komt vooral voort uit de bereidheid om nieuwe digitale tools en services te omarmen.'
Reed Exhibitions betrekt die transformatie ook op het gedrag van hun beursbezoekers: 'We zien dit overduidelijk terug in het gedrag van onze standhouders en bezoekers. 84 procent van die bezoekers en standhouders hebben de afgelopen periode op zijn minst 1 nieuwe digitale service gebruikt en/of uitgeprobeerd sinds de lockdown.De acceptatie van digitale tools groeit met de tijd. Die veranderingen in gedrag zullen hoogstwaarschijnlijk lange termijn effecten hebben voor onze industrie.'

De shift naar digitale tools en services en het daarbij horende veranderende consumentengedrag komt zeker ook tot uiting bij het gedrag van 'bezoekers' van online events. Uit de vraag welke digitale tools en oplossingen de meeste interesse hebben, kwam deze top 4:
- Webinars 51 procent
- Online meeting software 43 procent
- Database met content 41 procent
- Complete online event experience 37 procent
Tot slot, dit zijn volgens het onderzoek van Reed Exhibitions de 4 'gedragingen' van 'beursbezoekers' online:

>> Bekijk het volledige onderzoek: COVID-19 and How it’s Changing the Event Industry