Consument heeft events nodig om de waarde van een product te begrijpen

08-04-2019 - EVENTMARKETING LIVE COMMUNICATIE - Het EventTrack onderzoek geeft al jaren prachtige insights onder grote multinationals en hoe zijn met eventmarketing en experiental marketing omgaan. En wat blijkt: de branche van events en live staat er goed op. 41 procent van de consumenten geeft aan dat events het marketingmiddel zijn om producten en services echt op waarde te schatten.

Event- en experience marketing gaan volgens het EventTrack onderzoek stevig door op de ingeslagen weg: eventmarketing is samen met websites van een merk of bedrijf verreweg het meest effectieve marketingmiddel om consumenten de meerwaarde van producten en services te laten begrijpen. Ruim 4 op de 10 respondenten noemt events en experiences als de manier om 'het product of de service echt te begrijpen'. Alle andere marketing- en communicatiekanalen zoals winkels, social media of online advertising blijven op dat vlak ver achter:

 

Een andere zeer interessante uitkomst uit het EventTrack onderzoek, waar grote internationale bedrijven worden ondervraagd naar hun eventmarketing en experiental marketing budgetten, is de 'groei' van events en live als volwaardig marketingmiddel in de mix. Liefst 84 procent van de respondenten geeft aan dat events een geintegreerd onderdeel van zijn marketingcampagnes van bedrijven en merken. Slechts bij 16 procent is dat nog niet het geval.

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners