
Yvonne Kret, Leiden Marketing, kijkt tevreden terug: 'Het doel van deze dag was om de organisatoren in de congresbranche kennis te laten maken met de vele mogelijkheden die Leiden biedt voor congressen. De dag begon met een rondwandeling door de stad bij -8 graden. Gelukkig waren de deelnemers warm aangekleed en konden ze tussendoor opwarmen in onder andere de Leidse Schouwburg en de Hooglandse Kerk voor een kijkje achter de schermen.'
'Tijdens de workshop van Gerdie Schreuders van Live Online Events werden alle organisatoren onder meer bijgespijkerd over de inzet van social media voorafgaand, tijdens en na afloop van een congres. De interactieve workshop van Nicoline van Straten, directeur LiveHouse, in de Trajanuszaal van het Rijksmuseum van Oudheden was zeer inspirerend voor de organisatoren. De dag werd afgesloten met een gezellige netwerkborrel in het stijlvolle concertgebouw van Leiden De Stadsgehoorzaal. De deelnemers hebben deze dag ook ervaren hoe makkelijk het systeem met de pendelbusjes van Stadsparkeerplan Haagweg werkt.'
Reacties
‘Verrassend inspirerend. De door Leiden Marketing georganiseerde dag heeft glashelder duidelijk gemaakt dat Leiden een serieuze destinatie is voor de (inter)nationale MICE-sector: mooie locaties, uitstekende sociale programmamogelijkheden en een goede bereikbaarheid. Wat mij vooral is opgevallen is de professionele positiering van de stad en de constructieve samenwerking tussen de partners. Een bovenverwachting goede opzet', aldus Niels Klinkhamer, Klinkhamer Conference Management bv.
‘Genoten heb ik van de ontvangst en de organisatie van deze leuke dag, van de gastvrijheid en van alle locaties. Leiden is meer dan een (zakelijk) bezoek waard! Ik hoop snel terug te komen met een mooi congres of event en zal Leiden zeker promoten bij opdrachtgevers als een heel bijzondere destinatie voor kleine en middelgrote (wetenschappelijke) congressen en zakelijke evenementen', aldus Jeannette van Namen, JvN Congres Management.