Column+Patrick+Roubroeks%3A+de+slagkracht+van+live+communicatie+wordt+gezien+en+erkend
Nieuws

Column Patrick Roubroeks: de slagkracht van live communicatie wordt gezien en erkend

Effie introduceert drie nieuwe ‘marketing categorieën’. 'De organisatie van de Effie, bestaande uit de bvA en VIA voegt drie nieuwe categorieën toe; Branded Customer Experience, Succesvolle Introductie en Impactvolle Propositie. Het doel is de awards voor creatieve communicatie te verbreden naar het marketingspeelveld’, aldus het persbericht.

EventBranche Magazine columnist Patrick Roubroeks van XSAGA slaat meteen aan:

Het staat er echt waarde collega’s; De effectieve slagkracht van het vak van Live communicatie waarin velen van ons actief zijn wordt gezien en erkend door de marketing- en reclamebranche en dat in een tijd dat de industrie het zwaar heeft.

De Effie's zijn wereldwijd de meest prestigieuze vakprijzen voor de marketing- en reclamebranche. De Effie Award wordt toegekend voor effectieve communicatie in meer dan 50 landen wereldwijd. De Effie is eigendom van Effie Worldwide, Inc. gevestigd in New York (VS) en wordt sinds 1983 in Nederland uitgereikt. Inzenders voor de Effie moeten aantonen dat de communicatie een belangrijke of doorslaggevende rol heeft gespeeld bij het behalen van een buitengewoon marketingresultaat.

‘De Effie's worden jaarlijks uitgereikt door de bvA (bond van Adverteerders) die zichzelf ‘de stem van de adverteerders' noemt en de VIA hét netwerk dat de hele marketingketen verbindt en samen met de in meer dan 250 leden de markt vooruit helpt. Een netwerk waarin plaats is voor data, media, creatie en technologie en voor iedereen in de branche. Van CEO’s tot starters en van professionals werkzaam bij adverteerders, media-, reclame- en communicatiebureaus en ad-techplatformen tot exploitanten en uitgevers. Want wij geloven dat verbinding de motor van vooruitgang is.’

Tot zover de website teksten; ‘Alle twee de organisaties zijn tot inzicht gekomen dat het speelveld van de marketingcommunicatie is veranderd en dat bij sterke cases een geïntegreerde aanpak tussen communicatie en andere marketinginstrumenten essentieel is. Alles hangt nauw samen en versterkt elkaar’, aldus Effie bestuurslid Hans Middelhoek.

Laten we dit mooie bericht zien als een positieve stimulans om er in ons werk iets moois van te maken want ‘everything is experience, experience is everything!’

Patrick Roubroeks, XSAGA

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.