Colja Dams (VOK DAMS): 'Vanuit Duitsland worden veel internationale eventtrajecten uitgezet'

21-09-2018 - EVENTMARKETING - VOK DAMS is een Duits event- en live marketingbureau uit Duitsland, met grote internationale slagkracht. Wij spraken de CEO over wat wij als Nederlandse eventprofs kunnen halen bij onze buren. In dat gesprek gaf Colja Dams ook zijn visie op de 3 meest belangrijke internationale trends op het gebied van eventmarketing en live communicatie.

Colja Dams, CEO van VOK DAMS, één van de toonaangevende Duitse live marketingbureaus, hoeft niet lang na te denken of en op welke manier de Duitse markt interessant is voor Nederlandse bedrijven. ‘De BOE beurs in Dortmund, 16 en 17 januari 2019, is de ideale plek om kennis te maken en handen te schudden met eventbedrijven en opdrachtgevers, die vanuit multinationals met hoofdkantoren in Duitsland, bezig zijn met internationale eventtrajecten.' EventBranche Magazine sprak Dams onder meer over de BOE International beurs. Volgens hem kunnen daar de contacten gelegd worden: 'Veel deelnemers en bezoekers van BOE hebben die internationale ervaring en ik denk dat de Nederlandse eventbranche zich daardoor echt kan laten inspireren.’

3 internationale trends
‘Bij VOK DAMS, bureau voor events- en live-marketing maken wij helemaal geen onderscheid tussen Duitsland en buitenland. Door de digitalisering laten projecten zich niet afkaderen door landsgrenzen’, weet Colja Dams. Die opvatting maakt van VOK DAMS een bureau dat wereldwijd zeer hoog staat aangeschreven. Interessant om de CEO van het bureau uit de Champions League te vragen naar de 3 belangrijkste internationale trends en ontwikkelingen. ‘Op 1 hybride evenementen. De versmelting van live en digitaal wordt steeds belangrijker, zeker met het oog op trend 2: Live Campagnes. Binnen die trend wordt events en live momenten het middelpunt van een complete campagne. Daarbij is live niet alleen een kanaal maar ook contentgenerator. Het event als centraal bestandsdeel van succesvolle campagnes.’

Die overtuigende stelling voorspelt een stevige toekomstrol van live en events, net zoals we dat in Nederland zien gebeuren. Maar met die twee trends ontstaat wel een uitdaging: hoe ontwikkel ik succesvolle hybride events en live campagnes?  ‘Een oplossing en mijn derde trend: agile event management (een zeer flexibele vorm van projectmanagement op basis van multidisciplinaire teams en korte termijn planningen, red). Die werkvorm is effectiever, innovatiever en zorgt voor veel meer betrokkenheid en echte co-creatie vergeleken met de traditionele vorm van projectmanagement. Agile event management ontwikkelt zich door tot de digitale vorm van projectmanagement volledig passend bij deze tijd.’

Deelnemen aan Holland Pavillon?
EventBranche.nl organiseert samen met Laurea Media en BOE / Messe Dortmund wederom een Holland Pavillon en een Nederlandstalige beurstour. Over dat laatste binnenkort meer, maar wilt u zeker zijn van een plek op het paviljoen en zo uzelf vermarkten aan de Duitse eventmarkt? Profiteer dan van de early bird: www.eventbrancheduitsland.nl 

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®
  1. XSAGA

    Bij XSAGA hebben wij een grote passie voor mensen en merken.
  2. Amplify Eventmarketing

    Welkom bij Amplify EventMarketing
  3. Obsession Evenementen & Communicatie

    Bijzondere ontmoetingen, perfect geregeld!
  4. D&B Eventmarketing

    Dé eventpartner van ondernemend Nederland
  5. UP Events

    Bij UP Events kom je voor de beleving. Na één bezoek wil je meer. En als je...

EventBranche supporting partners

 

EventBranche preferred partners