Coca%2DCola+gebruikt+festivalseizoen+voor+duurzame+activaties
Nieuws

Coca-Cola gebruikt festivalseizoen voor duurzame activaties

EVENTMARKETING ACTIVATIE - Coca-Cola zette een aantal van hun duurzame festivalactivaties op een rij, die je deze zomer door heel Nederland terugvindt op diverse festivals en evenementen.

Refreshen op WOO HAH! met Sprite

Tijdens de vorige editie van WOO HAH!, het grootste hiphopfestival van Europa, werden de bezoekers niet alleen getrakteerd op goede muziek maar ook op grote stofwolken. Voor ons de perfecte aanleiding om dit jaar alle festivalgangers een aangename verfrissing te bezorgen in het Sprite Fresh Station. Eenmaal binnen werd er alles aan gedaan om je weer volledig opgeladen en opgeschoond het festivalterrein op te sturen. Zo kregen de bezoekers dit jaar een koud handdoekje bij binnenkomst, werden telefoons opgeladen, kregen vuile schoenen een poetsbeurt en werd iedereen natuurlijk getrakteerd op een koud blikje Sprite. Bij het verlaten van de activatie kon iedereen in de mirrorroom checken of alles weer helemaal fresh was. Een duurzaam detail: de hele activatie is zo gebouwd dat hij kan worden hergebruikt en hetzelfde geldt ook voor alle samplingmaterialen en kleding.

Recyclen met Coca-Cola

Met Coca-Cola hebben we deze zomer verschillende activaties die allemaal passen bij onze huidige zomercampagne “Let’s not waste this Summer”.

In deze campagne vragen we op een ludieke manier om geen Coca-Cola te kopen als je onze verpakking niet recyclet. Deze lijn trekken we door naar de festivalactivaties met onze recyclingbar en -trailer. Daarmee stimuleren we festivalbezoekers hun verpakking te recyclen in de speciale recycletoren, zodat de teller oploopt. Als er genoeg verpakkingen zijn verzameld dan start er een feest! Met dit concept belonen we bezoekers niet met goodies, maar met een unieke ervaring.

Relaxen in de Fuze Tea Treehouse

Een hele dag dansen kan zorgen voor verzuring in de benen. Daarom geven we festivalbezoekers met onze Fuze Tea Treehouse de kans om even te genieten van een welverdiend rustmoment.

De duurzame boomhut was vorig jaar al een succes en ook dit jaar keert hij terug op verschillende festivals. Maar dit gebeurt niet zonder een kleine update, want je kunt nu ook een interactieve wereld betreden. Door middel van projecties begeven bezoekers van de boomhut zich in een ruimte waarin de werelden van fruit, thee en kruiden terugkomen. Daarnaast laten we de tijd even stilstaan met een fotomoment waar met 16 camera’s een GIF-animatie wordt gemaakt. Dus bezoek je deze zomer Lowlands of Mysteryland? Gun jezelf dan wat me-time in de Fuze Tea Treehouse.

(Pop-up) FÏNLEYbar

FÏNLEY maakt het terrasgevoel helemaal compleet, maar wat als er geen terras of bar in de buurt is? Dat is geen probleem, want met FINLEY brengen we het terras naar jou toe deze zomer.

De Pop-Up bar is een kleinere bar die we zo kunnen in- en uitklappen, maar er is ook een grote bar die een totale beleving aanbiedt inclusief een terras met stoelen waar je met z’n tweeën op moet om echt even te socializen. We hebben hier bewust gekozen voor activaties die een heel weekend lang op één plek plaatsvinden en de setting wordt gebruikt in stadscentra voor sampling. Op deze manier plaatsen we de activaties op strategische locaties en zo gaan we meteen duurzamer om met het transport van alle materialen. De bar was al te zien op het Gronings Terrassen Festival en hij is van 22 augustus t/m 25 augustus ook te vinden op het Amsterdams Terrassen Festival.

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.