21 januari 2008

CLC richt zich onder meer op internationalisering

Rubrieken

Het Centrum voor Live Communication maakte onlangs op haar nieuwjaarsbijeenkomst de kernthema's voor 2008 bekend. Eén daarvan is de internationalisering van de branchevereniging.

Tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst op 17 januari jl. in het Slot Zeist maakte voorzitter Riemer Rijpkema het Jaarplan 2008 van het Centrum voor Live Communication (CLC) bekend.


Jaarplan 2008
In 2008 volgt een voortzetting van de in 2007 opgezette activiteiten. Daarnaast zal het CLC dit jaar focussen op een zestal kernthema’s:
• Profilering van het CLC en het medium Live Communication.
• Verdere professionalisering van de branche en het medium Live Communication.
• Verbetering van de samenwerking tussen ketenspelers.
• Het bevorderen van de instroom van gekwalificeerde arbeidskrachten in de branche.
• Internationalisering en zichtbaarheid van het CLC in het internationale speelveld.
• Ledenwerving.

Nieuwe activiteiten
Met de vaststelling van deze thema’s zal het bestaande activiteitenpakket verder worden uitgebreid. Onder meer met projecten die gericht zijn op kenniswerving en -overdracht, zoals de cursussen Effectief deelnemen aan Beurzen en En Garde conference management. Maar ook met de herstructurering van de opleidingsprogramma's van de gecertificeerde MBO- en HBO-opleidingen, het Auditingprogramma voor beursbezoekcijfers én onderzoeken op het gebied van Live Communication, waarvoor de ontwikkelde en dit jaar vastgestelde definities de basis vormen.
Sleutelpersonen
Daarnaast zal het CLC projecten initiëren die de kracht en toegevoegde waarde van het medium Live Communication aantonen. Ook komt er een speciale werkgroep, bestaande uit sleutelpersonen in de branche, die een heldere visie zal ontwikkelen op de profilering van het CLC in het umfeld van Live Communication.
Internationale netwerken
Het CLC zal voorts bestaande internationale netwerken verder ontwikkelen en voor de leden toegankelijk maken, alsook de keten van Live Communication in al zijn facetten inzichtelijk maken en bevorderen dat ketenspelers met elkaar de discussie aangaan met als doel de onderlinge samenwerking verder te verbeteren.

Nieuwe samenwerkingsverbanden
Tijdens de Nieuwjaarsbijeenkomst maakte voorzitter Rijpkema tevens een viertal nieuwe samenwerkingsverbanden bekend. Dijkstra Voermans Advocatuur & Notariaat, Philips MyShop en ING Car Lease zijn vanaf deze maand als preferred supplier aan het CLC verbonden. Daarnaast is het CLC een mediapartnerschap aangegaan met Ster. De producten en diensten die deze organisaties aanbieden, zullen de leden van het CLC belangrijke voordelen kunnen opleveren. Bovendien dragen ze bij aan de ambitie om de inhoudelijke programma’s van de CLC-bijeenkomsten nog verder te verbeteren.