Claim een stoel voor de online persconferentie van het baanbrekende neuro-onderzoek naar de kracht van live

15-09-2020 - TALKSHOW NEW LIVE - In deel twee van de talkshow NEW LIVE een wel heel bijzonder moment: het neurowetenschappelijke onderzoek naar de kracht van live wordt in de AVEX STUDIOS gepresenteerd. 'Events make the brain invest in your message', is de conclusie van het baanbrekende onderzoek.

In het onderzoek zijn neurowetenschappelijke metingen gedaan op locatie: voor het eerst in onze branche is gebruik gemaakt van mobiele neuro-metingen, zodat we hersenactiviteit op locatie en tijdens een event gemeten kon worden. Veel verder dan eye-tracking of andere vormen van meting is het gelukt dit keer een groep van enkele tientallen bezoekers tijdens een beurs 'te meten' tijdens salespitches op een stand. Een tweede groep heeft later die pitch en 'die beleving' terug gezien door middel van video's. Wat gebeurt er dan met de kracht van die opgenomen live communicatie? De resultaten zijn verbluffend!

Onder meer Martin de Munnik (Neurensics), Pieter Bas Boertje (onderzoekspartner D&B Eventmarketing) en een vertegenwoordiger van RAI Amsterdam (onderzoekspartner) schuiven mede namens de andere twee partners Party Rent Group en DPG Media aan tafel in de AVEX STUDIOS in Utrecht. 'Het is natuurlijk een bizarre timing van de uitkomsten van dit baanbrekende onderzoek dat we al ver voor de corona-tijd hadden opgestart. Maar de resultaten zijn in mijn niet-wetenschappelijke ogen niet alleen baanbrekend, maar ook een lofzang voor live communicatie en experience marketing', aldus Sjoerd Weikamp van initiatiefnemer EventBranche.nl.

Je kunt er online bij zijn, aanstaande vrijdag 18 september vanaf 12.30 uur:

 

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners