30 oktober 2006
Circle of Hospitality gaat strijd aan met ‘ongastvrije cateringbranche’
Volgens Tempo-Team is het in de branche al langer het
onderwerp van gesprek; ‘de gastvrijheid in veel Nederlandse horecagelegenheden
laat te wensen over.’ Het tij dient gekeerd en met de Circle of Hospitality pakt
Tempo-Team de handschoen op.
‘Gastvrijheid heeft zijn glans verloren, maar wij
laten het er niet bij zitten’, aldus Maarten Poels, commercieel branchemanager
bij de uitzendorganisatie.
Twee keer per jaar komen 25 leidinggevende vakgenoten uit de horeca &
cateringbranche bij elkaar om hun visie op gastvrijheid met elkaar te delen. De
'Circle of Hospitality' die de vakbroeders vormen, wordt steeds groter, omdat
iedere deelnemer zelf zijn of haar opvolger aanwijst voor de volgende
Masterclass Gastvrijheid Management.
Half oktober vond de tweede Masterclass plaats. Belangrijkste conclusie van
deze Circle: gastvrijheid begint bij jezelf. Gastheer en gespreksleider was Fons
Bitter van het Consulaat voor Gastvrijheid Management.
De theorie van Bitter lijkt op papier eenvoudig: geef je gasten in de vier stadia welkom, verblijf, vertrek en relatie gepaste aandacht en je cirkel van gastvrijheid (Circle of Hospitality) is rond. De deelnemers van de Masterclass gaan in hun bedrijf met de opgedane theorie en praktijkvoorbeelden van collega’s actief aan de slag, opdat de ‘gastvrijheidolievlek’ zich over het land verspreidt.
De theorie van Bitter lijkt op papier eenvoudig: geef je gasten in de vier stadia welkom, verblijf, vertrek en relatie gepaste aandacht en je cirkel van gastvrijheid (Circle of Hospitality) is rond. De deelnemers van de Masterclass gaan in hun bedrijf met de opgedane theorie en praktijkvoorbeelden van collega’s actief aan de slag, opdat de ‘gastvrijheidolievlek’ zich over het land verspreidt.
Voor meer informatie over de Circle of Hospitality mailto:stephanie.salden@tempo-team.nl