30 oktober 2006

Circle of Hospitality gaat strijd aan met ‘ongastvrije cateringbranche’

Rubrieken

Volgens Tempo-Team is het in de branche al langer het onderwerp van gesprek; ‘de gastvrijheid in veel Nederlandse horecagelegenheden laat te wensen over.’ Het tij dient gekeerd en met de Circle of Hospitality pakt Tempo-Team de handschoen op.
‘Gastvrijheid heeft zijn glans verloren, maar wij laten het er niet bij zitten’, aldus Maarten Poels, commercieel branchemanager bij de uitzendorganisatie.
Twee keer per jaar komen 25 leidinggevende vakgenoten uit de horeca & cateringbranche bij elkaar om hun visie op gastvrijheid met elkaar te delen. De 'Circle of Hospitality' die de vakbroeders vormen, wordt steeds groter, omdat iedere deelnemer zelf zijn of haar opvolger aanwijst voor de volgende Masterclass Gastvrijheid Management.
Half oktober vond de tweede Masterclass plaats. Belangrijkste conclusie van deze Circle: gastvrijheid begint bij jezelf. Gastheer en gespreksleider was Fons Bitter van het Consulaat voor Gastvrijheid Management.
De theorie van Bitter lijkt op papier eenvoudig: geef je gasten in de vier stadia welkom, verblijf, vertrek en relatie gepaste aandacht en je cirkel van gastvrijheid (Circle of Hospitality) is rond. De deelnemers van de Masterclass gaan in hun bedrijf met de opgedane theorie en praktijkvoorbeelden van collega’s actief aan de slag, opdat de ‘gastvrijheidolievlek’ zich over het land verspreidt.

Voor meer informatie over de Circle of Hospitality mailto:stephanie.salden@tempo-team.nl