
Het is buiten kijf een onderdeel van de kracht van het vak van live communicatie en experience marketing: de verrassing, het WOW-effect, de unieke belevenis. Maar wat als alles al eens gedaan is? Wat als het steeds gekker moet? Dan is er nog niks aan de hand, maar dan gaan veiligheid, kwalitatieve toeleveranciers en kwalitatief materiaal boven alles. Daarbij geldt ook altijd: wat voegt de stunt, het onverwachte toe aan het effect of de impact van het event?
Begin dit jaar overleed de CEO van Vintex een groot softwarebedrijf dat haar 25-jarig bestaan wilde vieren met een groot bedrijfsfeest. De CEO kwam in een soort ijzeren bak aan kabels binnenzweven toen een kabel brak en beide inzittenden zo'n 5 meter naar beneden vielen. De CEO viel daarbij op zijn hoofd en overleed. Het ongeval gebeurde in Hyderabad's Ramoji Film City.
Er is inmiddels al een zaak aangespannen tegen de evenementenlocatie Film City op basis van een klacht van een andere bedrijfsfunctionaris. Er is inmiddels een onderzoek gaande.
Tims of India plaatste een geblurde video van de gebeurtenis: