12 juni 2009

CEO IDTV, Frank de Jonge overleden

Door Marja Tan

Rubrieken

Vrijdagochtend 12 juni is Frank de Jonge, CEO van IDTV, op 58-jarige leeftijd in zijn woonplaats Bussum overleden. Dat meldt IDTV vandaag in onderstaand persbericht.

12 juni 2009, Amsterdam. Vanochtend is Frank de Jonge, CEO van IDTV, op 58-jarige leeftijd in zijn woonplaats Bussum overleden. Dat heeft zijn familie vandaag bekend gemaakt.

Frank de Jonge begon zijn carrière als personeelsmanagement adviseur bij het Ministerie van Binnenlandse Zaken. Al snel won zijn passie voor cultuur en entertainment en werd hij zakelijk leider van St. Noordelijk Theater ‘De Voorziening’. Na elf jaar toneel maakte hij de overstap naar de VARA waar hij hoofd werd van de afdelingen Drama, Cultuur, Amusement en Jeugd RTV. In 1998 begon de Jonge als programmadirecteur bij IDTV. In 2001 werd Frank de Jonge CEO. In die hoedanigheid was hij onder meer verantwoordelijk voor producties als Lingo, Wie is de Mol?, De Tweeling, ’t Vrije Schaep, Festival Classique en Jimmy Rosenberg: de vader, de zoon en het talent.

Frank was een directeur die bij alles wat hij deed streefde naar maximale kwaliteit. Waarbij alle producten blijk moeten geven van respect voor de mens en waarmee gestreefd wordt de coherentie in de samenleving te bevorderen. De toekomstvisie van Frank de Jonge op het gebied van de media maakte dat IDTV niet alleen een televisie- en filmproducent was maar zich uitbreidde tot een bedrijf waar ook campagnes, evenementen, internetoplossingen en concepten worden bedacht en gemaakt. Anno 2009 is IDTV een specialist op het gebied van crossmediale concepten en merkplatforms. Een bedrijf waar mensen werken vanuit het hart. Een bedrijf dat zijn visie enorm zal missen maar zijn gedachtegoed met trots zal blijven uitdragen. Naast CEO van IDTV was Frank voorzitter van de Vereniging van Onafhankelijke Televisie Producenten (OTP) en penningmeester van toneelgroep De Mug met de Gouden Tand.

Het huidige directieteam, bestaande uit Shula Rijxman (CCO) en Luc Frantzen (CFO, COO) is uitgebreid met Lennart Pijnenborg als producent. Gedrieën zullen zij IDTV verder brengen op het pad dat Frank is ingeslagen: dat van mediumvrije verhalenvertellers die een verschil willen maken in de samenleving.
Steve Morrison, Chief Executive of All3Media, Britse aandeelhouder IDTV : ’Frank was an inspiring leader and a great man. He gave himself to IDTV. We will never forget his contribution.’

Frank de Jonge wordt in besloten kring begraven