Een zogeheten all in disposable plate, volledig te
customizen voor bedrijven, met een betere kwaliteit dan het witte wegwerpbord en
een veel kleinere kostenpost dan het gebruikelijke porselein. CaterPlate moet
een revolutie worden in caterland en in de eventbranche.
Taco Wijbenga met twee CaterPlates
FZ nam een kijkje bij het bedrijf achter de CaterPlate. Taco Wijbenga is overtuigd van het succes: 'Dit wordt een succesnummer, iedereen die het onder ogen krijgt is enthousiast. Hiermee kun je 20 tot 30 procent van de logistiek- en mastiekkosten besparen. Cateringkosten die wel doorgerekend worden aan een klant, maar de klant begrijpt die kosten vaak niet. Deze kosten zijn nu veel duidelijker te verklaren.'
Kostenbesparen en gadget
'Naast het besparen van de kosten, heb je tevens een leuke gadget die
je gasten na het evenement mee naar huis kunnen nemen', aldus Wijbenga over
het bord dat voorzien kan worden van bedrijfskleur en -logo.
1,5 miljoen CaterPlates
Internationaal zijn er in drie maanden tijd al meer dan 1,5 miljoen
CaterPlates verkocht. Of ook de Nederlandse eventbranche massaal aan de
CaterPlate gaat, is afwachten.
'Cateraars zijn volgers'
'Vaak denken Nederlandse bedrijven te weten wat de consumenten willen, maar
als je goed kijkt en luistert, merk je dat ze eigenlijk iets anders willen.
Partycateraars zijn vaak volgers, nu kun je echt iets nieuws brengen met de
eerder genoemde voordelen', beschrijft Wijbenga een soort
kat-uit-de-boom-gedrag, die volgens hem eigen is aan de Nederlandse
cateringbranche.
Veel meer over de CaterPlate in het komende FZ Magazine nummer 3,
dat half september verschijnt.