14 augustus 2007

'CaterPlate zorgt voor 20 tot 30 procent minder kosten'

Rubrieken

Een zogeheten all in disposable plate, volledig te customizen voor bedrijven, met een betere kwaliteit dan het witte wegwerpbord en een veel kleinere kostenpost dan het gebruikelijke porselein. CaterPlate moet een revolutie worden in caterland en in de eventbranche.
Taco Wijbenga met twee CaterPlates

FZ nam een kijkje bij het bedrijf achter de CaterPlate. Taco Wijbenga is overtuigd van het succes: 'Dit wordt een succesnummer, iedereen die het onder ogen krijgt is enthousiast. Hiermee kun je 20 tot 30 procent van de logistiek- en mastiekkosten besparen. Cateringkosten die wel doorgerekend worden aan een klant, maar de klant begrijpt die kosten vaak niet. Deze kosten zijn nu veel duidelijker te verklaren.'

Kostenbesparen en gadget
'Naast het besparen van de kosten, heb je tevens een leuke gadget die je gasten na het evenement mee naar huis kunnen nemen', aldus Wijbenga over het bord dat voorzien kan worden van bedrijfskleur en -logo.
1,5 miljoen CaterPlates
Internationaal zijn er in drie maanden tijd al meer dan 1,5 miljoen CaterPlates verkocht. Of ook de Nederlandse eventbranche massaal aan de CaterPlate gaat, is afwachten.
'Cateraars zijn volgers'
'Vaak denken Nederlandse bedrijven te weten wat de consumenten willen, maar als je goed kijkt en luistert, merk je dat ze eigenlijk iets anders willen. Partycateraars zijn vaak volgers, nu kun je echt iets nieuws brengen met de eerder genoemde voordelen', beschrijft Wijbenga een soort kat-uit-de-boom-gedrag, die volgens hem eigen is aan de Nederlandse cateringbranche.
Veel meer over de CaterPlate in het komende FZ Magazine nummer 3, dat half september verschijnt.