CASE%3A+Red+Bull+Media+Cooler
Cases

CASE: Red Bull Media Cooler

Red Bull slaagt er keer op keer in op creatieve wijze de blik op zijn blikjes te vestigen. Is het niet de Formule 1 dan zijn het wel extreme sports of iemand die vanaf 40 kilometer hoogte uit een heliumballon springt. Ook met zoiets simpels als een koelkast weet Red Bull de verkoop vleugels te geven.

Samen met het bureau Cheil Germany ontwikkelde Red Bull een levende koeling. De voorkant van de koeling is een scherm, dat oogt als een venster. Iemand anders aan de andere kant van de ruit trekt de aandacht. Hoewel het dus bewegende beelden zijn, reageren voorbijgangers als het ware levensecht.

Ook voor de beelden van de plots bewegende blikjes, houden voorbijgangers halt. De koeling is een enorme aandachttrekker, die heeft gezorgd voor een fikse groei van de merkbekendheid. En ook niet onbelangrijk: de verkoop groeide met liefst 22 procent. 

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.