
Pernod Ricard nam het Franse bureau Auditoire in de arm om deze stevige uitdaging tot een succes te maken. Er werd besloten om het eiland Les Embiez aan de Cote d'Azur in 3D na te bouwen. Dit virtuele eiland was de ontmoetingsplek voor de 18.500 medewerkers van het concern.
De verschillende hotspots op het eiland werden nagebouwd. Hier konden de medewerkers elkaar ontmoeten en bijvoorbeeld een spelletje jeu de boules spelen. Ieder met zijn eigen avatar, die natuurlijk ook met tal van kledingstukken en accessoires gepimpt kon worden.
Het samenzijn op het virtuele eiland was natuurlijk niet louter en alleen voor de fun. Sterker nog, de speciaal ontwikkelde agenda voor deze dagen diende gevuld te worden met allerlei zakelijke bijeenkomsten. De CEO was er om alle neuzen dezelfde kant op te laten wijzen, er waren tal van workshops, meer dan 30 merkactivaties en 40 verschillende zakelijke bijeenkomsten.
Gedurende twee dagen werd zakelijke informatie afgewisseld met spel en plezier. Ondanks de beperkende maatregelen konden de medewerkers elkaar toch virtueel ontmoeten op het prachtige eiland Les Embiez. Een unieke aanpak waarvoor opdrachtgever en bureau werden beloond met een eerste prijs in de categorie B2I Events tijdens de Bea World Event Awards.