Case%3A+Nespresso+prikkelt+zintuigen+dwars+door+het+scherm
Cases

Case: Nespresso prikkelt zintuigen dwars door het scherm

Stel je voor dat je via een virtuele tour door het historische hart van Wenen in de Nespresso Boutique belandt. Alles ademt hier koffie: nieuwe smaken uit het koffielab en de allernieuwste machines. De virtuele aroma's prikkelen zodanig je zintuigen dat de goesting in koffie nauwelijks meer te beteugelen is. Alleen George Clooney ontbreekt om samen te genieten van zo'n vers bakkie koffie.

De opening van de virtuele boutique van Nespresso is een prijswinnende campagne, opgezet door het Oostenrijkse bureau Kesch Event and Promotion. Er werd een nieuw VR-platform ontwikkeld. Koffieliefhebbers over de hele wereld werden hier naartoe gedirigeerd onder meer door electro swing king Parov Stelar, die in opdracht van Nespresso twee kunstzinnige videoclips produceerde.

Het Nespresso Atelier in de Oostenrijkse hoofdstad geldt als vlaggenschip van de Nespresso-winkels wereldwijd. Deze locatie diende als basis voor de virtuele Nespresso Boutique. Voor de opening werden de bezoekers meegenomen op een viruele tour in een koets door het prachtige centrum van Wenen. Dankzij de 360 graden opnames ontgaat je geen detail van de boutique en tijdens de virtuele tasting moet je hard je best doen de koffie niet te proeven.

Ter gelegenheid van de opening heeft de bekende artiest/kunstenaar Parov Stelar twee muziekvideoclips gemaakt, helemaal toegespitst op de virtuele boutique. Na de openingshow werden vijf vooraf gedefinieerde groepen met journalisten, influencers, fans en klanten, businesspartners en opinieleiders meegenomen in het nieuwe concept.

Deze spectaculaire aanpak, gecombineerd met traditionele outdoor-uitingen en social media-posts, miste z'n uitwerking niet. Een miljoenenpubliek werd bereikt en zorgde voor spectaculaire resultaten, al direct na de opening van de virtuele boutique.

De jury van het BEA World Festival was danig onder de indruk van de campagne en de resultaten. Nespresso en Kesch sleepten goud in de wacht in de categorie B2B en brons in de categorie Brand Activation.

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.