
Met het event wilde ASSA ABLOY zijn doelgroepen – architecten en aannemers – informeren over de overgang van vier productmerken − die voorheen los waren gepositioneerd − naar één ASSA ABLOY Entrance Systems.
De over te brengen boodschap werd ondersteund door het concept Cobouwen, waarmee Eventive op een aantrekkelijke manier een vertaalslag maakte naar de doelgroep. Het idee dat alle partijen bij een bouwproject bouwstenen zijn en ASSA ABLOY op zijn beurt weer alle bouwstenen in huis heeft op het gebied van deursystemen, die onder andere geschikt zijn voor BIM, maakt dat je heel efficiënt kunt samenwerken. BIM is actueel, een werkmethodiek waarbij diverse disciplines in de bouwsector integraal samenwerken, en houdt architecten en aannemers op dit moment erg bezig. En als innovatief bedrijf van deursystemen is ASSA ABLOY ook klaar voor BIM. We schakelden architect ir. Martjan den Hoed in, BIM-specialist en werkzaam bij De Jong Gortemaker Algra architecten, om zijn praktijkervaring met betrekking tot dit aansprekende onderwerp te delen. We kozen dus voor een ‘door en voor de doelgroep’-principe.
Truck
Gedurende tien dagen reisde een demotruck met het salesteam van ASSA ABLOY Entrance Systems langs veertien zeer unieke locaties. Systemen uit de vier productlijnen, die nu onder dezelfde paraplu vallen, waren te zien tijdens de ‘samen bouwen’-rondleiding. Een architect legde het principe van samen bouwen uit en wat het voor de bezoekers kan betekenen als ze op deze nieuwe manier gaan werken.
Details
Het concept werd tevens ondersteund door details, zoals bouwmeisjes die de boodschap van de campagne herhaalden en de broodjes bij de lunch die gasten konden beleggen met ‘bouwstenen’ naar keuze. Het thema werd zo doorgevoerd in alle communicatie-uitingen: uitnodiging, branding, promotieteam, catering en de inhoud van de presentaties. Met dit verhaal bezocht de demotruck onder andere het RDM-terrein in Rotterdam, PON in Leusden, Fifpro in Hoofddorp, VDL NedCar in Born, de ECI Cultuurfabriek in Roermond en het trainingscomplex van Vitesse in Arnhem. Het resultaat: bij de doelgroep leeft het gegeven dat ASSA ABLOY Entrance Systems door het one-stop-shopprincipe samen met je kan optrekken.
Voordelen
'Een roadshow kan veel voordelen voor een klant en zijn relaties opleveren', zegt Mariëlle van der Zouwen van Eventive. 'Met een roadshow ga je naar de doelgroep toe, in plaats van dat zij naar jou of één van je leveranciers moeten komen om je product te bekijken. Daarbij kun je je producten persoonlijk onder de aandacht brengen, jezelf onderscheiden, en aan je klantrelaties werken door een aantrekkelijk programma te bieden. Verder kun je in een korte periode veel klanten en relaties bereiken in een groot gebied. Dat zijn belangrijke voordelen, die we ook in dit traject hebben ervaren.'