Campagne rondom bevlogenheid mondt uit in evenement: Dag van de Bevlogenheid

29-10-2020 - CAMPAGNE EVENEMENTEN - Juist in deze tijd komen onderwerpen als werkgeluk en bevlogenheid onder een vergrootglas te liggen. Reden voor organisaties als AFAS, Effectory, Nationale Nederlanden, NVP-HR netwerk, Impact on the Job en D&B Eventmarketing om, als positieve tegenhanger van de Week van de Werkstress, een 100 dagen campagne te starten rondom bevlogenheid. Hoogtepunt van de campagne is de Dag van de Bevlogenheid op 4 november.

Onlangs kopte het FD ‘Eenzaamheid grijpt thuiswerkers naar de keel’. Langzamerhand is bij veel mensen de rek er uit en komen thema’s als verbinding en bedrijfscultuur steeds hoger op de agenda’s van directies. Psychologen waarschuwen, naast een tweede coronagolf, voor een burn-out golf. Onderzoeken van het Nationaal Centrum Preventie Stress & Burn-out (NCPSB) ondersteunen dit. Tijd voor een tegenhanger vonden de eerder genoemde organisaties waaronder dus D&B Eventmarketing en AFAS (waar in 2021 de Gouden Giraffe plaatsvindt).

Het belang van bevlogenheid
Het belang van bevlogenheid is inmiddels evident, talloze onderzoeken (*) bewijzen dat. Bevlogen mensen halen voldoening uit hun werk, zijn zeer betrokken, voelen zich energiek en trots én zijn veel productiever en innovatiever. Helaas kan momenteel minder dan 20% van de Nederlandse werknemers als bevlogen worden aangemerkt. Niet vreemd dat het aantal burn-outs en bore-outs volgens TNO circa € 1,8 miljard per jaar kost en gemiddeld € 60.000,- per medewerker. Sterker nog: als we niets doen, zal in 2030 een kwart van de werkenden thuiszitten of minder inzetbaar zijn door overbelasting. Dat voorspelt Willem van Rhenen, hoogleraar aan Nyenrode en stressexpert bij Arbo Unie.

Corona helpt niet bij deze zorgwekkende ontwikkeling. Waarbij er eerst nog gedacht werd dat het thuiswerken heel efficiënt is beginnen we langzamerhand in te zien dat er ook heel veel negatieve gevolgen zijn: eenzaamheid, gebrek aan verbinding, sociale onrust, voortdurend ‘aan’ staan, onzekerheid. Niet de ideale voedingsbodem voor werkgeluk en bevlogenheid.

Campagne
De 100 dagen campagne rondom bevlogenheid (met meer dan 50 podcasts, blogs, vlogs, interviews e.d.) is op 1 september begonnen en heeft als titel BevlogenheidsBoost 2020, dé kickstart voor Topprestaties. In de campagne richten de initiatiefnemers zich op bevlogenheid als belangrijkste driver om te blijven presteren in uitdagende tijden. Dat gebeurt vanuit 10 thema’s die de inhoudelijke ruggengraat van de campagne vormen en die bijdragen aan meer bevlogenheid op de werkvloer. Denk daarbij aan verbondenheid met een hoger doel, psychologische veiligheid, verbondenheid met team, focus en ritme, vitaliteit, ontwikkelen en leren en (persoonlijk) leiderschap. Als je de campagne wilt volgen dan kan je je gratis inschrijven via allesoverbevlogenheid.nl/bevlogenheidsboost

Dag van de Bevlogenheid 4 november
Hoogtepunt van de campagne is de Dag van de Bevlogenheid op 4 november met een online event met topsprekers uit de theorie en de praktijk.

Tijdens dit event leer je hoe je medewerkers energiek en betrokken blijven en hoe teams weer topprestaties kunnen gaan leveren. Voor € 89,- zie je 10 sprekers met hun tips, tricks en trends: presentatrice Pauline de Wilde, eigenaar van Effectory Guido Heezen, Erasmus professor Arnold Bakker, Director YoungCapital NEXT Karin van der Gragt, oprichter IMPACT on the Job Paul van Heeringen, auteur Jeroen Busscher, ondernemer Allard Droste, Joost Rigter, ondernemerscoach en marketing strateeg Anne Hospers, personal soultrainer Margriet Spijksma en bestseller auteur Jan van Setten. Een programma dat je vanuit huis kunt volgen.

Tickets en informatie
Informatie over het programma en ticketverkoop voor het online event vind je op https://allesoverbevlogenheid.nl/dag-van-de-bevlogenheid/.


(*) Onderzoeksbureau Gallup: bedrijven met een groot aantal bevlogen medewerkers doen het beter op onder andere de volgende gebieden: 10% hogere klantloyaliteit, 20% meer verkoop, 17% meer productie, 21% winstgevender, 41% minder verzuim, 40% minder fouten.

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®
  1. ID310

    Creative event agency ID310 uit Utrecht ontwikkelt creatieve concepten en produceert unieke events voor merken en...
  2. Aaaaha! Bureau voor live communicatie

    Wij weten hoe we jouw collega’s, relaties en vakgenoten in de actiestand krijgen. Dat is de kracht van live...
  3. Bureau voor Evenementen

    Bureau voor evenementen is een nononsense evenementenbureau die haar tijd vooruit is. Het goede van traditionele...
  4. Tio University of Applied Sciences

    Wil jij ook evenementen organiseren? Word een talent in het organiseren van evenementen met de hbo-opleiding Hotel-...
  5. Amplify EventMarketing – Let’s Amplify Your Event

    Een evenement moet inspireren, verfrissen en verrassen. Geen zorgen, wel applause. We Amplify your event: Wij...

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners