Het is even wennen: een businessclub voor een wat
obscuur poppodium, maar in Enschede zijn een aantal prominente zakenmensen uit
het Twentse bedrijfsleven een businessclub begonnen om poppodium Atak met raad
en daad bij te staan.
,,Netwerken tijdens een heavymetal concert is
inderdaad wat lastig, maar voor en na het concert is daar volop gelegenheid
voor'', aldus initiatiefnemer Paul Haverkort.
De Enschedese fotograaf heeft
het initiatief genomen samen met de directeuren van
een uitzendbureau en reclamebedrijf. Rocklegende Adje Vandenberg (Vandenberg)
heeft zich inmiddels ook aan de businessclub verbonden.
Expertise
,,Veel poppodia in ons land hebben moeite om financieel het hoofd
boven water te houden. Wij willen niet alleen een jaarlijkse donatie overmaken,
maar ook de expertise die binnen zo'n club aanwezig is beschikbaar stellen'',
aldus Haverkort.
Betaald voetbal
De bedenkers erkennen dat Atak een andere uistraling heeft dan de lounge en businessseats van de clubs in het betaald voetbal, maar ze zijn ervan overtuigd dat er voldoende potentie is voor de businessclub. ,,Mensen van mijn leeftijd zijn allemaal opgegroeid met popmuziek. Het zit in mijn hart'', aldus de 53-jarige Herman Kok, directeur van uitzendbureau In Person .
De bedenkers erkennen dat Atak een andere uistraling heeft dan de lounge en businessseats van de clubs in het betaald voetbal, maar ze zijn ervan overtuigd dat er voldoende potentie is voor de businessclub. ,,Mensen van mijn leeftijd zijn allemaal opgegroeid met popmuziek. Het zit in mijn hart'', aldus de 53-jarige Herman Kok, directeur van uitzendbureau In Person .