
'Het is het laatste onderdeel van de bijeenkomst, voordat de borrel begint. Een brug van het formele naar het informele programma. Het is een stoomcursus succesvol netwerken door een stand up comedian. Met als motto ‘netwerken is veel te belangrijk om serieus genomen te worden’ gaat hij in op de do’s en dont’s van netwerken. Gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en geïllustreerd aan de hand van foto’s die eerder op de dag zijn genomen tijdens een netwerkmoment. Mensen zien zichzelf terug en krijgen feedback en tips', aldus Henk Jan van Harten van bureauvanharten – communicatie & evenementen – het bureau dat het concept ontwikkelde en waar online data gekoppeld wordt aan ‘live communicatie’. Op basis van online profielen (linkedIn, facebook) zorgt de comedian voor verrassende matches tussen deelnemers. En hij zoekt de interactie. ‘Wie heeft er net als Jacques de Ventoux beklommen?’ ‘Wie wil er nog meer een labradoodle?’
Six handshakes
Tot slot: ‘six handshakes’, de theorie dat iedereen ter wereld zes stappen of minder van elkaar is verwijderd. Dat maakt de stand upper voelbaar en zichtbaar in de zaal. 'Deelnemers ontdekken dat ze maar een paar ‘handshakes’ zijn verwijderd van Barack Obama, Stephen Hawking of Leonardo DiCaprio. De stand-up networker stuurt iedereen vol vertrouwen naar de borrel. De stoomcursus zorgt voor gespreksstof, mensen die matchen zoeken elkaar op, de do’s worden in praktijk gebracht. Netwerken was nog nooit zo leuk. En dat is een goede basis voor business.'