Buiten de gebaande paden tijdens The Experience Conference 2019

05-07-2019 - Off the beaten track, dat was het thema van de vierde editie van The Experience Conference. Buitenplaats Kameryck, de nieuwe congreslocatie middenin de natuur en aan het water, was dan ook een passende locatie voor deze inspirerende middag. Van een wereldberoemde latintrompettiste die haar carrière beëindigde en nu werkzaam is als programmeur bij een muziekfestival, tot een keynote over scenario thinking…EventBranche.nl was erbij.

Het gebeurt niet vaak, oog in oog staan met een wereldberoemde artieste. Maite Hontelé opende het programma met haar levensverhaal en haar droom om als latintrompettiste de wereld over te reizen. Na haar studie aan het conservatorium reisde ze af naar Latijns Amerika, waar ze beroemd werd en vanuit haar thuisbasis in Colombia de wereld veroverde met haar band. Tot vorig jaar, toen ze besloot een break te nemen en uiteindelijk de knoop doorhakte om volledig te stoppen met muziek maken. Inmiddels is ze weer terug in Nederland en is ze verantwoordelijk voor de programmering van het International Music Meeting Festival. Uit handen van Henk van Engen, dit jaar bekroond met een Directors NL Award Meercamera LIVE, ontving Hontelé haar album Cuba Linda op vinyl. Dit unieke exemplaar kregen ook alle bezoekers aan #TEC19 als cadeau mee naar huis.

Zo zie je maar weer dat je de toekomst niet kunt voorspellen…maar je kunt je er wel op voorbereiden. Dat was de kernboodschap van Willem van Harrewijen & Hubert van Wensen van The USP Company. Aan de hand van tekenfilmprogramma The Jetsons, van scenarioschrijver Joe Barbara, ging deze lezing over de kunst van het vooruitkijken. Zo hadden The Jetsons (1965) bijvoorbeeld een huisrobot en reisden ze met de hele familie in een vliegende drone. Het geheim: scenario thinking. Hierbij schets je verschillende toekomstscenario’s, verzamel je data en gegevens, identificeer je ‘driving forces’ & ‘critical uncertainties’, en let je op early warnings om zo tot het meest waarschijnlijke scenario te komen.

Philip Sijthof van Facebook vertelde over hoe het socialmediaplatform live communicatie gebruikt in haar business marketing. Na een korte pauze volgde een workshop van JED Productions over de #24ride case van Mercedes. Aansluitend vertelde Boy Bianchi & Rogier van Twuijver over de Sonic Strategie for Events en hoe geluid de beleving van je event kan vergroten. Het inspirerende programma werd afgesloten met een heerlijke barbecue!

Fotobijschrift: Flickfeeder



 

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®
  1. Jaarbeurs MeetUp

    Welkom bij hét vergadercentrum van de toekomst.
  2. De Rijtuigenloods

    De Rijtuigenloods biedt met de combinatie van een historisch, industrieel karakter en een trendy interieur een unieke...
  3. KNVB Campus

    De KNVB Campus is dé plek waar onze nationale selecties trainen en waar trainers worden opgeleid
  4. Van Nelle Fabriek

    Bereikbaar, centraal gelegen, direct aan de snelweg, parkeergelegenheid op eigen terrein, van 16 tot en met 7000...
  5. UP Events

    Bij UP Events kom je voor de beleving. Na één bezoek wil je meer. En als je terugkomt krijg je weer iets nieuws!

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners