15 november 2021

Brussels Airlines maakt de reis net zo belangrijk als de bestemming

Door Alain Schepers

Rubrieken

Hoe laat je klanten kennismaken met het comfort van de vernieuwde vliegtuigen voor de lange afstanden. Brussels Airlines schakelde Balthazar Events in. Dit bureau vertaalde de vliegervaring in een concept dat zijn uitwerking niet heeft gemist.

Het vliegen in de vernieuwde vliegtuigen van Brussels Airlines is qua gevoel misschien wel het best te omschrijven als een verblijf in een boutique hotel. Dus, dachten ze bij Balthazar Events, als we veel mensen kennis willen laten maken met die luxe van Brussels Airlines, dan openen we gewoon een eigen boutique hotel.

In amper zes weken tijd werd een historisch pand in het centrum van de Belgische hoofdstad omgetoverd tot een boutique hotel. In die verschillende kamers werd het Brussels Airlines-gevoel vertolkt. Dat werd doorgevoerd tot in de kleinste details, waarbij alle zintuigen werden geprikkeld.

De gasten voelden hoeveel waarde Brussels Airlines toekent aan de reis. De personal touch en de Coolblue-aanpak 'Alles voor een glimlach' werd tot in perfectie doorgevoerd. Niet alleen de gasten kregen met dit concept een bijzondere ervaring; het concept trok ook veel internationale media-aandacht en iedereen die op straat het hotel passeerde kan niet om het Brussels Airlines Boutique Hotel heen.

Deze buitengewone productie werd tijdens het Bea World Festival verkozen tot beste B2B Event in de categorie tot 500.000 euro.