27 mei 2008

Bruggen Verwiel introduceert nieuwe SEAT Ibiza

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

De Convention Factory in Amsterdam vormde afgelopen weekend het decor voor de Nederlandse introductie van de nieuwe SEAT Ibiza.

Verspreid over twee avonden werden zo’n 900 prospects en 1.000 personeelsleden van de SEAT dealers in Nederland ontvangen om getuige te zijn van deze introductie voor de Nederlandse markt. Bruggen Verwiel Eventmarketing tekende voor concept, productie en realisatie van deze reveal-events in opdracht van Pon Car / SEAT.

Diederik Verwiel, creatief directeur, ligt toe: ‘De opdracht was om een concept te ontwikkelen waarbij de slogan ‘where Beauty and Technology come together’ op een eigentijdse manier werd geïnterpreteerd en voelbaar werd in een live experience. We hebben daarbij gezocht naar een aantal nieuwe technische showconcepten om deze boodschap te visualiseren'.

Nieuwe technieken
Die nieuwe technieken waren er. Verwiel ligt toe: 'Fogscreen is een systeem waarbij onder hoge druk mist naar beneden wordt geblazen, deze mist kan vervolgens gebruikt worden als projectiescherm, waar je gewoon door heen kunt lopen of rijden. Daarnaast zag het publiek een Soft LED Screen en werd het Eye-Step systeem vanHulskamp, wat we al wel kenden als toepassing bij beurzen, nu voor het eerst in een showconcept gebruikt'.

Merkgevoel
Na de revealshow kon de gast zelf het nieuwe model gaan ontdekken in een omgeving die ook weer volledig in lijn met de brandfeeling van het merk SEAT was gestyled. Verwiel vervolgt: 'De gehele look and feel van het event was in lijn met waar SEAT voor staat. Veel aandacht voor beauty, design en nieuwe technologiën. Natuurlijk speelde de nieuwe SEAT Ibiza de hoofdrol, maar we zijn er vooral ook in geslaagd om de doelgroep het echte SEAT-merkgevoel mee te geven. Kortom, op alle fronten een SEAT-waardig event'.