4 oktober 2016

BrandBase organiseert Generation Discover Festival voor Shell

Door Maartje Springer
EVENEMENTENBUREAU CONCEPTONTWIKKELING EN REALISATIE - Hoe zorg je dat ook de nieuwe generatie gaat nadenken over de toekomst? BrandBase bedacht voor Shell het spectaculaire Generation Discover Festival waar 30.000 jongeren aan de slag gaan met wetenschap en technologie.

Fotocredits: Brandbase/Shell

Deze week stond het Malieveld in Den Haag in het teken van wetenschap & techniek voor kinderen in Nederland. Shell is ervan overtuigd dat we de denkkracht van de scholieren in het basisonderwijs van nu nodig hebben om de wereld van morgen vorm te geven. Daarom wil Shell de komende jaren 1 miljoen jongeren inspireren hun ideeën over de toekomst te realiseren. Het Generation Discover Festival in Den Haag is de start van dit initiatief.

Tijdens het Generation Discover Festival, een concept en productie van BrandBase, kunnen jongeren alles wat wetenschap en technologie te bieden heeft ontdekken en beleven. Vliegen met drones, virtuele werelden instappen en met een 3D-pen tekenen, het is slechts een greep uit de activiteiten voor kleine uitvinders. Het festival is op zaterdag 1 oktober om 9.30 uur geopend door Marjan van Loon, president-directeur van Shell Nederland en Jozias van Aartsen, burgemeester van Den Haag. De eerste dag gingen 6.000 jonge bezoekers op onderzoek uit. In totaal worden 30.000 bezoekers verwacht. Het festival duurt nog tot 5 oktober.