no show campagne
4 december 2025

Branche zegt ‘nee’ tegen no show: awareness-campagne vandaag van start

Rubrieken

No-shows: een frustratie die veel collega's in onze branche maar al te goed kennen. Je hebt een evenement tot in de puntjes voorbereid, deelnemers melden zich enthousiast aan, maar een flink aantal komt vervolgens niet opdagen. Zonder zich af te melden...

Voor CLC-VECTA en Elderhorst Media was dit gegeven aanleiding om, ondersteund door het Genootschap van Eventmanagers, een awareness-campagne te lanceren. Bedoeld om iedereen die zich aanmeldt voor een evenement bewust te maken van de impact van het niet komen opdagen bij een evenement: no show is écht een ‘no go’. Een simpele, tijdige afmelding maakt een wereld van verschil! 

‘If you don't attent a confirmed event, you spoil more than just the party’

Dineke Philipse, verenigingsmanager bij CLC-VECTA vertelt: ‘Niet alleen bij onze eigen evenementen, maar ook bij onze leden merken we dat no-show nog steeds en te veel voorkomt. Met als gevolg onder meer foodwaste; binnen evenementenorganisatie één van de drie onderdelen waarop de grootste CO2 besparing behaald kan worden. Om die foodwaste onder de aandacht te brengen, grepen we regelmatig terug naar een video van jaren geleden waarin te zien was hoe een vis van water, naar bord en vervolgens de prullenbak in ging: ‘If you don't attent a confirmed event, you spoil more than just the party'. Een sterke boodschap, maar qua beeld en kwaliteit inmiddels gedateerd.’