15 mei 2015

Bram Nauta klaar met woord 'eventbureau' en focust op strategisch advies en campagnes

Door Sjoerd Weikamp
EVENEMENTENBUREAU CONCEPTONTWIKKELING - Het is een veel gehoord geluid: opdrachtgevers hebben bij het woord evenementenbureau nog altijd de associatie 'bier, bitterballen en bandje'. 'Daarom kiezen wij nu voor een betere positionering aan de hand van de ontwikkelingen in de laatste 3 jaar.' PlusNauta, Plan de Campagne, brengt in stakeholders beweging.

Het is bij EventBranche.nl altijd een afweging: een bedrijf dat zo veel jaar bestaat, een nieuwe webiste, nieuwe huisstijl...het is geen nieuws dat veel gelezen wordt, maar in dit geval zit er een heel verhaal en een toekomstvisie achter. Bram Nauta van voorheen Nauta Evenementencommunicatie uit Lelystad/Sneek, over de nieuwe naam: 'Opdrachtgevers kiezen ons voor strategisch advies in plaats van de logistieke partner. Vandaar PlusNauta als nieuwe naam en Plan de Campagne als payoff. Het gaat namelijk alleen nog maar om het leveren van toegevoegde waarde, in volledige transparantie en dus factureren wij onze adviesuren net als dat een Deloitte of een reclamebureau dat doet. Daarbij houden we ons team op 3 personen zoals we al jaren doen en komt de toegevoegde waarde juist ook voort uit het betrekken van specialisten. En als je vraagt wat PlusNauta doet? Wij organiseren en produceren campagnes en bijeenkomsten om stakeholders in beweging te krijgen. Dan kan het ook heel goed voelen om een aanvraag voor een plat bedrijfsfeest gewoon terug te geven', aldus de voormalig voorzitter van brancheorganisatie IDEA.


'Klanten daagden ons uit om onszelf te innoveren. Centraal stonden vragen als ‘hoe gaan wij als organisatie van ik naar wij, van monoloog naar dialoog, van afstandelijkheid naar verbondenheid. Ontwikkelingen in het vak en de maatschappij daagden uit tot een andere benadering. ‘Organiseren met een missie’ bleef daarbij de rode draad. Anno nu bedenken en produceren wij campagnes en bijeenkomsten die betrokkenheid vergroten. Met waardevolle contactmomenten brengen we de stakeholders van onze klanten in beweging. Afhankelijk van de doelgroep en doelstelling worden daardoor contacten gelegd, netwerken versterkt en uitgebouwd. En zaken gedaan, verkopen vergroot, innovaties versneld en beslissingen gedragen. In ieder proces stellen we de klant van de klant voorop. Om aansluitend onze eigen klant optimaal te bedienen. In ons voetspoor nemen we andere specialisten mee, zoals ontwerpers, techneuten, koks en media deskundigen. Kortom, een optelsom van succesfactoren.Dus doelgroep + onze klant + onze kennis + de specialisten die wij inschakelen = PlusNauta', is de uitleg van Bram Nauta.