3 juni 2016

Bijna 100 procent van de consumenten deelt content op een event

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

EVENEMENTENONDERZOEK - Het Event Marketing Institute komt al jaren met de meest interessante onderzoekscijfers over de evenementenmarkt. EventTrack 2016 Content Edition, zoals het onderzoek dit jaar heet, legt wel heel krachtige cijfers bloot: het evenement is de ultieme contentmotor.

Het onderzoek spitste zich dit keer toe tot de rol van het evenement en de experience als contentaanjager. En wat blijkt: 98% van de consumenten creeert digitale of social content tijdens een event of experience. Van die overweldigende groep deelt maar liefst 100 procent de content met derden via alle mogelijke social media kanalen.

En ook al zie je een enorme groei in marketeers die bewust content creeeren om hun product of merk te vermarkten, slechts 35% van die merken geeft aan altijd en dus consequent hun events en live belevenissen te gebruiken en te vertalen naar content. Dat staat in schril contrast met de consument die massaal het event gebruikt om content rondom het merk te delen. De onderzoekers concluderen dan ook: 'De kans voor merken is om veel effectiever de content, en hoge mate van delen van die content door de consuement, uit te buiten.'

>> Een korte samenvatting van het onderzoek is gratis te bestellen: EventTrack Content Edition 2016