
De voordelen die deze training je oplevert:
· Meer rendement omdat de opzet van uw congres is afgestemd op de gestelde doelen.
· Onderscheid in de markt: uw congres heeft diepgang en sluit nog beter aan bij de verwachtingen van de deelnemers.
· Het beweegt de deelnemers tot het enige dat telt: het ondernemen van actie in hun
vakgebied rondom hetgeen ze geleerd hebben op uw congres.
· Veel inspiratie voor je deelnemers, (interne) opdrachtgever en jou!
Opzet en doel van de training
In een groep van maximaal 12 ervaren vakgenoten wordt theorie afgewisseld met veel oefeningen uit de praktijk. Je gaat direct aan de slag met een gerichte opdracht. Door deze mix van nieuwe theorie, oefenen in de praktijk en leren van medecursisten, maak je je deze nieuwe inzichten snel eigen. Daardoor wordt het toepassen ervan in je eigen werkomgeving sneller verankerd.
Tijdens deze interactieve eendaagse training leert je:
· De kracht van meeting design. Achtergrond vanuit meerdere invalshoeken: didactiek, psychologie, groepsdynamica, omgevingsfactoren.
· Hoe je de opdracht helder krijgt met meetbare doelen bij je opdrachtgever.
· Het doorlopen van de ontwerpfase; de bouwstenen van een ontwerp.
· Een script te schrijven van het programma.
· Met welke beïnvloeders je rekening moet houden (o.a.; locatie, techniek, type spreker).
· Welke resultaten het meeting design proces kan opleveren: wat is er veranderd?
Feedback tijdens 2 webinars
Na de training vinden er 2 webinars plaats, waarin onder leiding van de docent concrete designvraagstukken uit je dagelijkse praktijk en van medecursisten worden uitgewerkt. Concrete feedback daarmee op jouw eigen meeting designs.
Voor wie?
Congresorganisatoren die gewend zijn mee te denken over de opzet van het congres of hier juist meer in willen groeien, werkzaam bij organisaties die zelf organiseren of bij een congresbureau.