Beurslocaties groeien; ook Jaarbeurs ziet omzet stijgen en zet koers op 'Nieuwe Jaarbeurs''

17-05-2019 - Na RAI Amsterdam werd deze week ook het jaarverslag van Jaarbeurs Utrecht gepresenteerd. Klanten en andere belangrijke stakeholders gunden de beurslocatie in 2018 een groter zakenvolume, wat leidde tot een toename van de omzet met 7,5%. Het samenspel van de intense klantfocus, de stijgende omzet, het beheersen van de kosten, een gunstiger macro-economisch klimaat, heeft gezorgd voor een toename van de netto-winst tot € 7,6 miljoen in 2018 (2017: € 2,6 miljoen). Jaarbeurs heeft deze winst nodig om te kunnen investeren in de Nieuwe Jaarbeurs.

Na jaren van verlies heeft Jaarbeurs de in 2016 ingezette “huis op orde strategie”, verder doorgevoerd. De basis is weer solide. Met een verbeterde dienstverlening, een verder gestroomlijnde organisatie ziet Jaarbeurs in 2018 een verdere stijging in bezoekersaantallen, klantwaardering en winstgevendheid. “Het gerichte beleid om te streven naar het hoogste niveau, een ‘dikke 9’, voor klant en bezoeker, uit zich niet alleen in omzet maar ook in de uitgesproken klantwaardering. We leren en ontwikkelen. Dat geeft energie en veel plezier in het werk”, aldus Albert Arp, CEO Jaarbeurs.

Kracht van live
Jaarbeurs onderstreept de kracht van live events en ontmoetingen, zowel met eigen events als door het faciliteren van events voor derden. In dit digitale tijdperk ziet Jaarbeurs de kracht van fysieke ontmoetingen steeds relevanter worden. Jaarbeurs blijft voortbouwen op haar beproefde businessmodel: het verbinden van mensen, merken en markten. Dit doet Jaarbeurs met merken uit het eigen portfolio, zoals Vakantiebeurs, VSK, FOX Sports & Eredivisie VoetbalFestival en Zorg & ICT. Ook als gastheer draagt Jaarbeurs bij aan het succes van haar klanten en faciliteert zij events zoals, World of Technology & Science, Bouwmaat XXL, a State of Trance, Exact Live en een benefietgala voor het Prinses Maxima Centrum.

Leefbaarheid, duurzaamheid en populariteit
De resultaten van de gezonde en winstgevende bedrijfsvoering zijn essentieel om de ambitieuze investeringsplannen te realiseren. Jaarbeurs heeft plannen om één van de meest vooruitstrevende ontmoetingsplekken van Europa te ontwikkelen. In de tweede helft van 2019 maakt zij deze plannen bekend. In samenspraak met de gemeente Utrecht ontwikkelt Jaarbeurs een dynamisch beurs- en eventplatform dat ook Utrecht op de kaart zet, met een fundament van leefbaarheid, duurzaamheid en populariteit.

Internationaal
De activiteiten van Jaarbeurs/ VNU Exhibitions bedragen ongeveer 30% van de totale omzet. Jaarbeurs werkt aan een verdere versteviging van haar positionering als ‘gateway to Asia’ door het helpen van klanten, Europese industrieën, markten en merken naar Azië te brengen.

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
Hét kennis event over evenementen: 120 kennissessies en 5 podia

>GERELATEERD uit Eventbranche Select®
  1. van der Maarel Eventstyling

    Van der Maarel Eventstyling verhuurt sfeer voor elk type event.
  2. RAI Amsterdam. De ideale plek voor uw evenement

    Een evenement, vergadering of congres bij RAI Amsterdam is nog leuker met een bezoek aan de stad Amsterdam. Amsterdam...
  3. DeFabrique

    21 loodsen, silo’s en hallen bieden ruimte aan 50 tot 3500 bezoekers op meer dan 10.000 m²
  4. Faber audiovisuals

    Faber Audiovisuals is een toonaangevende Europese leverancier van LED-scherm verhuur en AV producties. Het bedrijf...
  5. Jaarbeurs Media Plaza

    Media Plaza van Jaarbeurs is een van de meest moderne en innovatieve congres- en vergaderlocaties in Europa.

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners