
Trendwatchers voorspellen onder andere dat het effect van een event nog belangrijker wordt:
ROI
De event-ROI zal centraal komen te staan. Rationale en tastbare bijdragen aan bedrijfsdoelstellingen, dat is waar het bij het event van de toekomst om draait. En dat zal ook het vak van de eventmanager zakelijker maken.
Netwerken
Netwerken blijft een belangrijk onderdeel van het event. Maar meer en meer zal men op zoek gaan naar events waarbij ook de funfactor een grote rol speelt. Het nuttige met het aangename combineren dus. Zaken doen is nuttig, maar in het event van de toekomst speelt plezier en verrassing een nog grotere rol. Het aspect entertainment wordt belangrijker.
Social media
De rol van social media zal ook nog verder toenemen. Voor, tijdens en na het event zal social media zorgen voor een groter eventbereik, meer interactie en een verlenging van het contactmoment. Waarbij het publiek ook vergroot wordt doordat mensen via social media op afstand een event kunnen bijwonen. Een tendens die al een tijdje gaande is, maar die de komende jaren verder zal toe nemen.
Gelukkig blijven bepaalde zaken onveranderd. Ook in het event van de toekomst komen mensen samen om zich te laten inspireren. Dat is iets wat nog lang onveranderd zal blijven.