4 augustus 2015

Belgisch bedrijf bouwt eigen eventlocatie voor feest met duizenden gasten

Door Sjoerd Weikamp
TIJDELIJKE EVENEMENTENLOCATIE - De Belgische media springen er allemaal bovenop. Het bericht leent zich er dan ook voor. Een bedrijfsfeest voor 6000 gasten in een zelfgebouwde evenementenlocatie...

Waar de media aandacht vandaan komt? De Belgische ondernemer Fernand Huts van Katoen Natie pakt uit rondom het 160-jarig jubileum van zijn bedrijf. Huts laat onder meer in De Standaard weten dat hij geen idee heeft wat het evenement hem gaat kosten. In de havens van Antwerpen wordt een compleet Middeleeuws dorp nagebouwd met een muur erom heen. In die setting, op de plek waar nu de kantoren van zijn bedrijf zijn gevestigd, ontvangt Huts samen met zijn gezin volgens de Belgische media iedere dag van 18 augstus tot en met 6 september 350 gasten.

In de Metro laat Huts weten dat het merendeel van de 6000 gasten relaties en klanten zijn. En alleen maar feest zal het niet zijn, want als sideprogramma staan er ook congressen op de agenda. Ook in het interview met Metro laat Huts niets los over de kosten van het bijzondere project. Volgens die krant is er 1,5 jaar voorbereiding in het evenementenproject gestopt en neemt alleen de opbouw al 2,5 maand in beslag. Het bouwproject wordt geleid door een bouwer van filmdecors. Ook in deze krant laat Huts niets los over de kostprijs: als u een feest geeft voor vrienden, zegt u toch ook niet wat het gekost heeft, is zijn reactie naar de journalist van Metro.

De Morgen laat alvast wat foto's zien van de opbouw van het Middeleeuwse dorp. Ook de Gazet van Antwerpen heeft foto's van de burcht. De krant sprak ook met Huts en weet te melden dat het grootse feest onderdeel is van een jubileum dat 1,5 jaar lang wordt gevierd.