17 september 2007

Beerthuizen meest invloedrijke sponsor

Rubrieken

Marcel Beerthuizen is door Sponsor Magazine uitgeroepen tot meest invloedrijke persoon in de Nederlandse sponsorbranche.
Beerthuizen neemt na een jaar afwezigheid weer de eerste plaats in, in de jaarlijkse Top 20 van het vakblad. Vorig jaar werd de koppositie ingenomen door Harry Dekker van Unilever, die nu een plaatsje is gezakt.
Energie

Volgens Sponsor Magazine steekt Beerthuizen, naast zijn werk bij TBWA\Brand Experience Company, veel energie om sponsoring te blijven ontwikkelen. Beerthuizen is voorzitter van de Stichting SponsorRingen en schreef vorig jaar het goed ontvangen boek Sportsponsorgids. In de Top 100 Beste Marketeers van het Tijdschrift voor Marketing staat hij op een 17e plaats.

Hoogste notering ooit
Opvallend is de hoge notering van Heleen Crielaard, sponsor manager van de Rabobank. Crielaard was afgelopen maanden veelvuldig op radio en tv om het Rabobank-beleid uit te leggen naar aanleiding van de tumultueus verlopen Ronde van Frankrijk. Als grootste sponsor van Nederland heeft zij bovendien veel invloed op de geldstromen in de sport. Met een derde plaats heeft Crielaard de hoogste notering ooit voor een vrouw in de jaarlijkse lijst.
Nieuwkomers
Nieuwkomers in de lijst zijn Erik Treurniet van Pro Sport, Ernst Boekhorst van ABN AMRO, Michiel Mol, voorheen van Spyker F1, Antonie van Schendel (TBWA) en Marcel Sturkenboom, directeur topsport van NOC*NSF.
De volledige lijst staat in het nieuwste nummer van Sponsor Magazine.