14 juli 2008

Bedrijfsuitje voor singles geen must, wel een pré

Door Marja Tan

Rubrieken

Voor het merendeel van de singles is een speciaal voor hen georganiseerd bedrijfsuitje geen must maar wel een pré. Maar liefst 72 procent van de vrijgezelle werknemers weet een dergelijk initiatief van de baas te waarderen.

Positief
De vrijgezelle werknemer staat positief tegenover een personeelsuitje met alleen vrijgezelle collega’s en kijkt uit naar een nadere kennismaking met zijn of haar single collega's. Dit blijkt uit een recent gehouden enquête door Online Magazine Singlessite.nl, een onafhankelijk online magazine voor de actieve single.

Karig
De single werknemer komt er bij de baas maar karig vanaf, zo blijkt uit het onderzoek. Want waar de werknemer mét een thuisfront geregeld in de watten wordt gelegd, valt de werknemer zonder partner buiten de boot. Dit ligt zeker niet aan gebrek aan belangstelling van de singles. 72 procent staat positief tegenover een personeelsuitje met alleen de vrijgezelle collega's. Zo'n 62 procent van de ondervraagden zegt dan ook vrijwel zeker te komen opdagen bij een soortgelijk initiatief van de werkgever.

Verwenwaardig
Volgens Online Magazine Singlessite profiteren de bedrijven wel van de voordelen die de single werknemer te bieden heeft. Zo zijn ze makkelijk inzetbaar rondom de gewilde schoolvakanties en vaak bereid een extra tandje bij te zetten tijdens drukke periodes. Daarnaast blijken ze veelal flexibeler te zijn dan collega's met een partner en gezinsverplichtingen. Dat ze ondanks deze pluspunten door de baas niet als een verwen-waardige-doelgroep worden gezien is overduidelijk.

Invulling
Erg creatief hoeft de werkgever overigens niet te zijn om het de single werknemer naar de zin te maken. Ze hebben namelijk geen bijzondere wensen als het gaat om de invulling van een gezellig personeelsuitje. Een feestavond waarbij er gedanst kan worden is met 19 procent onder de geënquêteerden het meest populair. Borrelen zonder de dansvloer komt met 14 procent op een aardige tweede plaats, en 13 procent gaat het liefst een weekendje weg naar het buitenland. Ook bij een sportieve of culinaire activiteit kan de baas op een behoorlijke opkomst rekenen. Aan de enquête deden 244 single mannen en vrouwen mee.