BEA+World%3A+Obsession+en+Live+Legends+winnen+goud+en+zilver+met+productlancering+voor+Damen+Yachting
Cases

BEA World: Obsession en Live Legends winnen goud en zilver met productlancering voor Damen Yachting

De Best Event Awards World (BEA World) zijn van oudsher het moment dat Nederland aan de rest van de wereld laat zien dat er maar één land voorop loopt als het gaat om live communicatie, experience marketing en events binnen de marcom-mix. Zo niet dit jaar. Het aantal awards dat meegaat naar Nederland is met 1 keer goud en 3 keer zilver vele malen kleiner dan de afgelopen jaren. Prettige uitzondering: Damen Yachting won goud en zilver.

Damen Yachting nam Obsession en Live Legends in de arm voor een weergaloze online productlaunch. Daarmee won Damen de categorie Product/Service launch event en werd het tweede in de categorie Digital event.

Op 31 maart 2022 werd de nieuwe Amels 80 onthuld met een wereldwijde lancering als geen ander. Het 80 meter lange superjacht werd tijdens de digitale wereldpremière gepresenteerd aan drie verschillende doelgroepen.

Om in te spelen op de drie verschillende doelgroepen hebben we unieke programmatrajecten ontworpen. Zo konden we onze middelen duurzaam beheren. We begonnen binnen een intieme setting waar prospects welkom waren om samen met de ontwerpers en MD Rose Damen aan tafel te schuiven. Via een op maat gemaakt platform konden de gasten interactie hebben en getuige zijn van het ontwerpproces van het jacht.

Vervolgens kwamen de jachtindustrie en relevante pers tegelijkertijd bijeen en beleefden in een dynamische online show het verhaal van de Amels 80. Met behulp van een 1-10 schaalmodel, podiumkunst en op maat gemaakte muziek konden we storytelling en het ontwerp van het schip combineren. Na een wervelende show kwamen de ontwerpers en Rose Damen naar voren om het stamboomontwerp toe te lichten. Het scherm van 5381 vierkante meter werd gebruikt om hun verhaal te ondersteunen. Het laatste hoofdstuk van het evenement was het persgesprek. Persleden konden een perskit downloaden waarna ze meteen de gloednieuwe inhoud van Amels konden verspreiden.



De overige Nederlandse prijswinnaars van BEA World 2022:

ZILVER: Aviko’s Kerstkeuken

  • Categorie: Digital Transformation
  • Opdrachtgever: Backbone Marketing (commissioned by Aviko)
  • Bureau: We Are Live
     

Elk jaar organiseert Aviko kerstkookworkshops voor klanten. Vanwege COVID-19 moesten deze online worden georganiseerd. Met TV-waardige productiewaarde hebben we het aantal deelnemers massaal verhoogd. Het evenement is opgezet om een maximale merkbeleving rondom het merk Aviko te creëren. Met een bekende chef en een bekende TV presentator die aan het merk verbonden is, wordt een zeer toegankelijke, intieme interactieve kookinstructie van 2,5 uur gegeven. Het doel voor de deelnemer is het leren maken en testen van het perfecte kerstdiner.

Het is een crossover tussen een kookcursus, een kook tv-magazine en community experience. Het concept is het hoogtepunt van een customer journey die loopt van inschrijving, diverse contactmomenten, tot het digitale event dat eindigt in een testdiner.

Belangrijke USP's:
- Customer journey van een maand, met anticipatie in aanloop naar het evenement
- twee evenementen op afzonderlijke data, om de consument de keuze van de datum te geven
- nauwgezet gescript programma, en goed geteste recepten
- Hoge (TV) uitzendkwaliteit
- Interactiviteit op het platform (Q&A, chat, 1-op-1 gesprek met de chef)
- Live videoverbindingen met een selecte groep VIP's
- Hoge sociale media interactie

 

ZILVER: MTD

  • Categorie: Event Service
  • Bedrijf: MTD
     

Het leveren van een gecentraliseerde turnkey drink- en afvalwaterinfrastructuur die dagelijks 150.000 bezoekers faciliteert op het 4-daagse festival, MDLBeast Soundstorm.

Het festival dat van 16 tot 19 december 2021 werd gehouden op een afgelegen locatie in de woestijn van Riyad, KSA, begon met een leeg perceel en zonder wateraansluitingen. De standaard in het Midden-Oosten is dat toiletcontainers septic tanks onder zich hebben, en tankwagens rijden rond om ze te legen. De klant, MDLBeast, wilde die stinkende tankwagens niet over het terrein en door het publiek laten rijden. Production Glue, het productiebedrijf en onze klant, vroeg MTD om een gecentraliseerde waterinfrastructuur te maken met watertoevoer vanuit twee waterbufferzones buiten de openbare ruimte. De innovatie was dat MTD een gelaste tijdelijke wateroverlaging van 65.000 m ontwierp met twee centrale drink- en afvalwaterbufferinstallaties van 5.000.000 miljoen liter. MTD implementeerde ook een innovatieve service-app om de waterkwaliteit, aanvoer en afvoer per tankwagen te monitoren.

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.