
Foto: Ad Bogaard
Een evenement waar de food-retailers en de industrie elkaar ontmoeten en waar de winnaars van het jaarlijkse Industriebutie-onderzoek bekend worden gemaakt. Voor Aventiq was dit de eerste samenwerking met Foodmagazine. De opdracht was helder: meer nadruk op inhoud en interactie met het publiek. Een leuke uitdaging voor Aventiq om hier een passende vorm voor te bedenken die perfect aan moest sluiten bij het business-diner van het jaar.
'Die passende vorm werd gevonden in de combinatie van breedbeeldprojectie, een scherpe presentator met kennis van de branche en een sfeervolle inrichting en verlichting. Voor de projectie werd speciale content ontwikkeld. Dit produceert Aventiq allemaal in eigen huis, net als de technische productie en al het tekenwerk. Bijzonder aan de projectie was de spreiding van alle informatiedragers (live camera, sheets, teksten en visuals) over de gehele breedte. Met nadrukkelijk ook plaats voor de interactieve bijdragen vanuit de zaal. Alle deelnemers konden uitgebreid interactief meedoen, met Aventiq Interactive. Een nieuw systeem waarmee met de eigen smartphone of tablet, live vragen gesteld kunnen worden. Ook kan men korte berichten verzenden en multiple choice vragen beantwoorden. De communicatie is dan niet alleen meer van podium naar publiek maar visa versa. Een event krijgt op deze manier nog meer waarde en je weet als organisator ook meteen hoe je publiek denkt over specifieke onderwerpen. Bovendien worden alle antwoorden van gevraagde topics opgeslagen zodat ze later nog te gebruiken zijn voor onderzoek of evaluatie van het event', aldus Aventiq.
Verhaal ipv techniek
‘Bij audio-visuele communicatie denk je meteen aan techniek. Niet aan het vertellen van het juiste verhaal, op het juiste moment op de juiste plek. Juist dat laatste is het vertrekpunt van Aventiq. We hebben zeldzaam professioneel met ze samengewerkt in alle rust onder het regime van toch wel erg strikte deadlines. Die rust en professionele houding is doorgetrokken op ons event. Dat is een compliment aan Aventiq. Natuurlijk had ik van tevoren wat informatie ingewonnen. ‘Ze zijn het beste wat er is’, hoorde ik van een goede zakenrelatie waar ik blindelings op durf te varen. Die uitspraak is waar gemaakt’, aldus Peter Garstenveld, hoofdredacteur Foodmagazine en Distrifood, Reed Business Media.