
EventBranche.nl toog vlak voor de opening naar Waalre. Onder de rook van Eindhoven blijkt Aventiq een geheel eigen verhaal te hebben: geboren uit passie en liefde voor het evenementenvak en dat bleek gaande weg exact aan te sluiten bij de huidige evenementenvraag: ‘Jan Fabel en ik bewogen ons als freelancers in de markt. Het bleek dat we altijd dezelfde kritiek hadden op de ingezette evenementen. Er werd gewoon niet goed over nagedacht. Dat is de basis geweest om zes jaar geleden samen een bureau te beginnen. Aventiq is dan ook niet bedacht, maar is gewoon ontstaan. Inmiddels zetten wij evenementen in om een groter doel voor onze opdrachtgever te bereiken. Altijd vanuit nut en inhoud evenementconcepten bedenken, neerzetten en faciliteren. Daarbij zijn wij er van overtuigd dat vorm en inhoud niet zonder elkaar kunnen. Het moet overtuigen’, zet Bram van der Vorst zijn bureau neer. Samengevat zegt Van der Vorst: 'Wij helpen bedrijven succesvol communiceren door middel van evenementen.'
Christine van Dalen opent
Dat succes werd onlangs vertaald naar de opening van het nieuwe bedrijfspand. Voor zowel klanten als voor vrienden en familie was er een openingsevenement georganiseerd. Op donderdag 5 maart vond de eerste officiële opening plaats, waarbij alle zakenrelaties waren uitgenodigd. Samen met IDEA-voorzitter Christine van Dalen openden eigenaren Jan Fabel en Bram van der Vorst het pand. Met z’n drieën werd er op een rode knop gedrukt voor een immens grote panoramaprojectie. Een openingsfilm van Aventiq werd vervolgens afgespeeld. 'Afgestemd met perfect geluid & licht kwam de film bij iedereen goed binnen', kijkt het Aventiq-team tevreden terug.

'In het totaal hebben we vorige week ruim 180 man over de vloer gehad en veel lovende reacties mogen ontvangen. Geweldig!', zegt Fleur Paijens, marketing manager bij Aventiq. 'Vooral de reacties over het demo-theater waren groots. Klanten en andere geïnteresseerden kunnen nu zelf ervaren hoe een panorama projectie van maar liefst 15 meter breed kan communiceren. Meestal ziet men dit namelijk pas op de dag van het event zelf. Een enorme stap vooruit.'