Attentie%3A+de+wereld+omarmt+live+communicatie+en+experience+marketing
Nieuws

Attentie: de wereld omarmt live communicatie en experience marketing

LIVE COMMUNICATIE EN EXPERIENCE MARKETING - Eventmarketing. Experience marketing. Live marketing. Experiantal marketing. Live communicatie, what's in a name. Niets. Zeker niet als er nu overal een hele heldere lijn zichtbaar is: in alle sectoren, branches en delen van onze maatschappij staat live en experience centraal. EventBranche.nl vond vier prachtige voorbeelden:

Het museum: het schilderij als beleveniswereld

Wat een ongelooflijk mooie expositie. Overweldigend, lieten de Franse media weten. En dat is precies wat het is. Als bezoeker ga je volledig op in de schilderijen van Van Gogh, letterlijk en figuurlijk. Meer dan geraakt worden door kunst, meer dan een verhaal vertellen: het museum als beleveniswereld.

Retailers opgelet: het kan, volle winkels!

Is het einde van fysieke winkels nabij? Nee, natuurlijk niet, maar dan moet je wel durven en investeren in de beleving van de gast, het publiek. Dat hebben ze bij ToyChamp aardig in de gaten. 'Winkels dood ? Nee hoor ! Beleving ! Magie ! Activatie ! Dit is wat ToyChamp de winkel van vandaag noemt. De ultieme combinatie van try & buy en enthousiasmeren van kinderen. En al die lachende gezichtjes, die verwondering. Daar doen we het voor', aldus Kim Schepmans, inkoop en marketing bij ToyChamp, op haar Linkedin-profiel.

 

Online merken moeten zich levend maken...

Bol.com organiseert grootste evenementen om hun partners mee te nemen in de groei van het online portal, en deelt haar kennis als levend merk.

De Webwinkel-vakdagen in Jaarbeurs: een complete online markt komt samen om te ontmoeten, te delen en te laten zien waar de online brands voor staan. Steeds meer online webshops krijgen daarnaast ook fysieke winkels om in live contact te komen met hun publiek.

 

Educatie en training gestoeld op de lessen van live communicatie en eventmarketing

Educatie, trainingen, informatie en kennis overbrengen het gebeurt nog 9 van de 10 keer op basis van een zeer ouderwets communicatiemodel: zender --> boodschap --> ontvanger. Waar de wereld van communicatie en marketing al lang de rug laat zien aan dit lineaire model, is het onderwijs nu ook met een vlotte inhaalslag bezig. En waar halen ze inspiratie en kennis vandaan? Inderdaad, de wereld van eventmarketing en live communicatie. Klik op onderstaande voor een prachtig voorbeeld:

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.