Het Rotterdamse evenementenbureau aRTi Producties BV
is verantwoordelijk voor de creatieve ontwikkeling en uitvoering van de
OV-chipkaartpromotie bij de RET verkoop- en informatiepunten.
De RET, het openbaarvervoerbedrijf van de regio Rotterdam, is onlangs gestart met het restylen van zijn verkoop- en informatiepunten. Met de metamorfose wil de RET de OV-chipkaart extra onder de aandacht van de reizigers brengen.
Kort geleden nam de RET het tijdelijke verkoop- en informatiepunt in
gebruik op het stationsplein bij Rotterdam CS de diverse verkoop- en
informatiepunten in de metro hebben ook een nieuwe look & feel
gekregen.
Herkenbaar
Naast de promotie van de OV-chipkaart heeft aRTi Producties op de locatie Rotterdam CS ook de herkenbaarheid van het verkoop- en informatiepunt vergroot, door het plaatsten van een verlicht RET-logo op het dak van het gebouwtje.
Met deze aanpak heeft het Rotterdamse bureau, dat zich onder meer toelegt
op het ontwikkelen en uitvoeren van gelijksoortige identiteitsbepalende
communicatie-uitingen voor beurzen, seminars en productpresentaties, een
‘herkenbaar en lichtgevend baken van helderheid’ gecreëerd in de voor de
reizigers chaotische omgeving bij Rotterdam CS.
Het stationsplein is door de werkzaamheden voor het nieuwe centraal
station momenteel moeilijk begaanbaar. Als gevolg van de alsmaar wisselende
looproutes was het verkoop- en informatiepunt doorgaans niet goed zichtbaar.
LED-verlichting
Het tijdelijk verkoop- en informatiepunt aan het stationsplein is met
doordacht kleurgebruik, de fictieve OV-chipkaartpromotiefiguren en de
LED-verlichting nu echter zeer opvallend aanwezig. Het verkoop- en
informatiepunt op het stationsplein zal de komende vier jaar in gebruik blijven.
Daarna krijgt het een definitieve plaats in de nieuwe stationshal.