3 februari 2015

Apenkooi krijgt nog meer internationale allure door naamsverandering brand activation tak

Door Maartje Springer
CONCEPTONTWIKKELING & REALISATIE - De brand activation tak van organisator Apenkooi, bekend van clubavonden en festivals zoals DGTL, Strafwerk en Kingsday Festival, zal voortaan verder gaan onder de naam Playground Brand Activation.

Fotocredits: Playground

Reden voor de naamsverandering is het streven naar een zelfstandige brand activation tak binnen Apenkooi Inc, dat inmiddels 10 jaar bestaat. 'Voorheen werd er met Apenkooi Brand Activation altijd een link gelegd naar het feest- en clubavonden imago van Apenkooi, terwijl deze afdeling concepten voor merk activaties, sampling en brand events bedenkt en uitvoert voor gerenommeerde bedrijven binnen de FMCG branche. Om dit te doorbreken is gekozen voor een nieuwe naam die tevens refereert aan waar Apenkooi voor staat maar op deze manier de mogelijkheid heeft om zijn eigen imago te ontwikkelen, zowel nationaal als internationaal', aldus Thomas Moonen, projectmanager bij Playground Brand Activation.

De naamsverandering van Apenkooi Brand Activation naar Playground Brand Activation werd groots gepresenteerd onder het toeziend oog van vele zakelijke partners als Heineken, Unilever en Diageo in de Marktkantine in Amsterdam. De nieuwe naam en het bijpassende logo werden enthousiast ontvangen.