10 augustus 2012

'Amsterdam RAI vooralsnog crisisbestendig'

Door Sjoerd Weikamp
EVENEMENTENLOCATIE CONGRESGEBOUW - Hans Bakker, algemeen directeur van Amsterdam RAI, spreekt in EventBranche Magazine over transformeren, zijn locatie en kwantificeren. 'Ondans de economische situatie heeft het afgelopen jaar aangetoond dat bedrijven elkaar willen blijven ontmoeten.'

Foto: Hans Bakker met de kroonprins tijdens de opening van het Elicium

De RAI maakte eerder al bekend over 2011 een nettowinst te hebben genoteerd van 3,4 miljoen euro. 'Het internationale karakter en de marktleidende positie van veel evenementen die wij zelf organiseren of die bij ons te gast zijn, maken Amsterdam RAI vooralsnog crisisbestendig', vat Bakker samen.

En ook al wil Bakker niet de graadmeter van de Nederlandse eventbranche zijn, toch roept hij op tot verandering. 'Het is zo belangrijk om een markt verder te kijken. Het gaat puur om klantbehoefte.' Vanuit die gedachte mikt RAI op een aantal innovaties. 'Als locatie moeten wij technologische ontwikkelingen gebruiken, toepassen en faciliteren. Zo is het toch vreemd dat een internationaal topcongres voor professoren uit de hele wereld altijd eindigt in een rijtje...Dan heeft de keynote professor gesproken over de allernieuwste uitvinding, is de lezing klaar, staan alle bezoekers in de rij om even met de goeroe te kunnen spreken... Dat zijn methodes uit de Middeleeuwen. Laat zo'n man tijdens of na een sessie online met mensen in gesprek gaan', schetst Bakker concreet.

>> Veel meer over het gesprek met Bakker, gehouden in de RAI tijdens het AIPC 2012 in het EventBranche Magazine