
Allan Hardenberg van ALDA Events: 'We worden meer en meer een digitaal bedrijf'
'We zitten momenteel midden in het oog van een digitale storm die is losgebarsten. De grootse hotelketen op deze planeet heet Airbnb en heeft geen eigen hotels. Uber groeide in korte tijd uit tot het grootste taxibedrijf en doet dat zonder eigen taxi’s. Ontwikkelingen die tien jaar geleden ondenkbaar zouden zijn geweest. Alles wat gedigitaliseerd kan worden, neemt in waarde af. Van alles wat niet gedigitaliseerd kan worden, zal de waarde juist toenemen. Zo geldt het ook voor dance. De muziek is dankzij YouTube en Spotify bijna gratis te beluisteren, de festivals nemen daarentegen in waarde toe. Fans willen emotie, beleving en een gevoel meekrijgen. ALDA Events biedt deze ingrediënten.'
'Alles wat gedigitaliseerd kan worden, neemt in waarde af. Van alles wat niet gedigitaliseerd kan worden, zal de waarde juist toenemen.'
'Het organiseren van festivals waar bezoekers naartoe gaan blijft ons uitgangspunt, maar technologie verandert wel de manier waarop we met fans en bezoekers omgaan. Voor onze bezoekers is internet overal en ook tijdens onze festivals eisen ze een optimale digitale beleving. Daar zal ALDA Events zich de komende jaren ook op richten. Zo worden we meer en meer een digitaal bedrijf. Een volledig op informatie gedreven organisatie die maximaal wil inspelen op nieuwe technologische ontwikkelingen. Daarvoor knopen we nu alle interne en externe informatie aan elkaar. Denk bijvoorbeeld aan de koppeling van ticketdata en de data uit social media-kanalen. Tezamen moeten al deze activiteiten leiden tot omzetgroei, efficiëntere processen en de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten voor de bezoekers van onze festivals.'