22 februari 2008

All Events Group verzorgt kick off UEFA EURO 2008

Rubrieken

Afgelopen donderdag verzorgde All Events Group in Passenger Terminal Amsterdam de spetterende campagnestart van het Oostenrijks Toeristenbureau voor de Benelux voor de UEFA EURO 2008.
Het Amsterdamse voetbalfeestje was onderdeel van de internationale roadshow, waarmee het Oostenrijks Toeristenbureau in negen landen van Europa - Duitsland, Italië, Groot-Brittannië, Frankrijk, Spanje, Tsjechië, Zweden, Rusland en Nederland - zijn belangrijkste partners uit de reisindustrie, media en sport informeert. Maanden voor de aftrap van het EK voetbal op 7 juni in Wenen wordt duidelijk wat er voor UEFA EURO 2008TM op stapel staat.
All Events Group was voor dit project de eventpartner voor het Oostenrijks Toeristenbureau voor het interactief gedeelte ten behoeve van de 200 gasten. Dit waren voornamelijk nationale pers, touroperators en vertegenwoordigers uit de incentivemarkt en het bedrijfsleven. All Events Group was verantwoordelijk voor het concept ter plaatse, de locatie, techniek, catering, coördinatie en organisatie.
Het evenement had als doelstelling ´Oostenrijk als toeristische bestemming presenteren´ en dat natuurlijk op een creatieve, interactive en geavanceerde wijze, welke volledig aansluit op de doelstelling. Hiervoor had het Oostenrijks Toeristenbureau grote fotowanden van een aantal hoogtepunten van wat Oostenrijk te bieden heeft, in de zaal geplaatst.
Tegen dit decor konden de gasten zich laten fotograferen. De foto´s werden direct ingeplakt in het speciale UEFA EURO 2008TM verzamelalbum. Gasten die heel Oostenrijk ´bezocht´ hadden maakten kans op een volledig verzorgd EK arrangement, uitgereikt door Frank de Boer. De decors gaven Oostenrijk - naast de populaire wintersportbestemming - weer met prachtige zomerlandschappen en werelds Wenen.
Directeur Werner Fritz van de Nederlandse vestiging in Amsterdam: 'Dat frisse, nieuwe imago moet straks rond en tijdens de wedstrijden wereldwijd van de beeldschermen spatten en er voor zorgen, dat er bij al die honderden miljoenen mensen een beeld ontstaat van een modern, gastvrij land, waar je heel graag je vakantie doorbrengt'.
Oostenrijk spiegelt zich in dit opzicht graag aan Duitsland, dat voor het Wereldkampioenschap voetbal twee jaar geleden veel positieve publiciteit kreeg en daarvan voor het toerisme nu nog steeds volop de vruchten plukt.