Afgelopen donderdag verzorgde All Events Group in
Passenger Terminal Amsterdam de spetterende campagnestart van het Oostenrijks
Toeristenbureau voor de Benelux voor de UEFA EURO 2008.
Het Amsterdamse voetbalfeestje was onderdeel van de internationale
roadshow, waarmee het Oostenrijks Toeristenbureau in negen landen van Europa -
Duitsland, Italië, Groot-Brittannië, Frankrijk, Spanje, Tsjechië, Zweden,
Rusland en Nederland - zijn belangrijkste partners uit de reisindustrie, media
en sport informeert. Maanden voor de aftrap van het EK voetbal op 7 juni in
Wenen wordt duidelijk wat er voor UEFA EURO 2008TM op stapel staat.
All Events Group
was voor dit project de eventpartner voor het Oostenrijks Toeristenbureau voor het interactief gedeelte ten
behoeve van de 200 gasten. Dit waren voornamelijk nationale pers, touroperators
en vertegenwoordigers uit de incentivemarkt en het bedrijfsleven. All Events
Group was verantwoordelijk voor het concept ter plaatse, de locatie, techniek,
catering, coördinatie en organisatie.
Het evenement had als doelstelling ´Oostenrijk als toeristische bestemming
presenteren´ en dat natuurlijk op een creatieve, interactive en geavanceerde
wijze, welke volledig aansluit op de doelstelling. Hiervoor had het Oostenrijks
Toeristenbureau grote fotowanden van een aantal hoogtepunten van wat Oostenrijk
te bieden heeft, in de zaal geplaatst.
Tegen dit decor konden de gasten zich laten fotograferen. De foto´s werden
direct ingeplakt in het speciale UEFA EURO 2008TM verzamelalbum. Gasten die heel
Oostenrijk ´bezocht´ hadden maakten kans op een volledig verzorgd EK
arrangement, uitgereikt door Frank de Boer. De decors gaven Oostenrijk - naast
de populaire wintersportbestemming - weer met prachtige zomerlandschappen en
werelds Wenen.
Directeur Werner Fritz van de Nederlandse vestiging in Amsterdam: 'Dat
frisse, nieuwe imago moet straks rond en tijdens de wedstrijden wereldwijd van
de beeldschermen spatten en er voor zorgen, dat er bij al die honderden
miljoenen mensen een beeld ontstaat van een modern, gastvrij land, waar je heel
graag je vakantie doorbrengt'.
Oostenrijk spiegelt zich in dit opzicht graag aan Duitsland, dat voor het
Wereldkampioenschap voetbal twee jaar geleden veel positieve publiciteit kreeg
en daarvan voor het toerisme nu nog steeds volop de vruchten plukt.