
Niet geheel toevallig sluit de Mariënhof qua uitstraling en product naadloos aan bij het Muntgebouw Utrecht, waar Adriaan Derksen als pandbewaarder de succesvolle locatie exploiteert. 'Met ons bedrijf zijn we in een stroomversnelling terecht gekomen. Samen met al onze partners en bovenal door het vertrouwen van onze opdrachtgevers kijk ik met veel plezier naar de toekomst.'
Evenals het Muntgebouw Utrecht is ook de Mariënhof Amersfoort een bijzonder monumentaal erfgoed waar verschillende soorten bijeenkomsten op een hoog niveau worden uitgevoerd. 'We gaan op zeer korte termijn niet enkel de look & feel, maar ook het product- en serviceaanbod van de Mariënhof Amersfoort vernieuwen en uitbreiden. Wij staan te popelen om het vanaf 1 juni allemaal op te pakken en zullen - net zoals in het Muntgebouw Utrecht - voor al onze opdrachtgevers en gasten het verschil proberen te maken.'
'Alle tien verrassende ruimten in de Mariënhof voldoen aan de hoogste eisen van de huidige congresganger. De mogelijkheden zijn divers, van intieme diners en meetings voor 5 personen tot plenaire presentaties voor 200 personen (totale capaciteit 600 gasten). Er zijn monumentale kloostergangen, riante tuinen, de rotisserie (voorheen een restaurant met Michelinster), de kapel, de vele gebrandschilderde ramen en de romantische binnenplaats.'
Groei
Waar de vergadermarkt nog steeds onder druk staat is het Adriaan Derksen en zijn team gelukt in het Muntgebouw Utrecht juist te groeien in omzet en aanvragen. 'Natuurlijk, de uniciteit van een pand is belangrijk. We krijgen van onze opdrachtgevers teruggekoppeld dat de flexibiliteit en het ondernemerschap doorslaggevend zijn in hun keuzes. Korte lijnen, topservice en heldere prijsstructuren geven ons blijkbaar een voorsprong.' Dat nu de Mariënhof Amersfoort als nieuwe locatie is toegevoegd zegt veel over de ondernemersdrift van ons jonge team en haar partners. Derksen: 'Na 1 juni 2014 zullen we eerst alle lopende opdrachten uitvoeren volgens afspraak en daarna geleidelijk onze manier van service, gastvrijheid en design doorvoeren. Het niveau van de Mariënhof is altijd zeer hoog geweest, dit blijven wij vasthouden, daarnaast gaan we bovenal veel creativiteit en ondernemerschap toevoegen.'
Regio ondernemerschap
'Lokaal ondernemerschap en kennis van de regio is een toegevoegde waarde die we bieden. Hierdoor kunnen we vaak net dat beetje meer geven in bijvoorbeeld advies voor extra activiteiten. Wij weten letterlijk waar we van dichtbij het beste voor onze opdrachtgevers kunnen halen.'