84% van alle merken gebruikt events als belangrijk onderdeel van marketingcampagnes

11-07-2018 - EVENTMARKETING ONDERZOEK - Het enige nadeel van het EventTrack onderzoek is dat de onderzoeksresultaten in het Engels gepresenteerd worden en dan gaat er nog wel eens wat kracht verloren. Maar deze uitkomst is even duidelijk als verbluffend: 84% van de merken gebruikt events en experiences als een gewichtig en geïntegreerd onderdeel van hun marketingcampagnes.

De onderzoekers noemen het een duidelijk zichtbare trend: het integreren van events en live onderdelen in de bedrijfsbrede marketingcampagnes. Zo citeren de onderzoekers van het EventTrack onderzoek een marketingverantwoordelijke: 'De volledige integratie binnen alle trajecten, campagnes en communicatiestrategieen, inclusief strategische doelen, is onze grootste kans.'

Ja, events/experiences zijn onderdeel van onze geintegreerde marketingcampagnes

84 procent

 

Nee, events/experiences zijn GEEN onderdeel van onze geintegreerde marketingcampagnes

16 procent

 

 

>> De grote saleskracht van eventmarketing: 85% is na een event bereid tot aankoop

 

>> De consument zet events en experiences op twee

 

#jointheLIVErevolution

1 Reacties

Hoe maak je een succesvolle geïntegreerde markeingcampagne waarin het event de hoofdrol speelt.
Kijk op www.masterineventmanagement.nl
Konden het kopje merkactivatie hoe doe je dat.
Harry de Winter @ 11-07-2018 19:24 uur
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®
  1. Sendsteps

    Hoe betrek ik mijn publiek tijdens mijn bijeenkomst? Wat kan ik doen om mijn eigen presentatie te verlevendigen?
  2. Jaarbeurs Media Plaza

    Media Plaza van Jaarbeurs is een van de meest moderne en innovatieve congres- en vergaderlocaties in Europa.
  3. United

    United levert (inter)nationale diensten op het gebied van evenementen, televisie-en multimediaproducties.
  4. Amplify EventMarketing – Let’s Amplify Your Event

    Een evenement moet inspireren, verfrissen en verrassen. Geen zorgen, wel applause. We Amplify your event: Wij...
  5. Marketing Generation

    Wij zijn specialist in live communicatie en weten met onze concepten en events mensen te raken en waardevolle...

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners