80 procent klanten Kinly kiest voor online event: 6 gouden tips
Vier van de vijf vaste opdrachtgevers van Kinly kiezen nu definitief voor een online event. Daar waar Kinly met de rental-afdeling voor fysieke evenementen zo goed als stilstaat, nemen de virtuele evenementen het over. ‘Direct na de lockdown was videoconference, streamen en online communiceren hot, maar nu vragen opdrachtgevers echt om virtuele experiences en een rijkere online beleving’, weet Robert Blaas. ‘En als je de mogelijkheden optimaal benut dan kan het effect en de impact ook online enorm zijn. ‘
Met die duidelijke shift, de grote ervaring en expertise heeft Kinly 6 gouden tips om van online events een echte experience te maken en dus te varen op de krachten van live. Met deze tips leg je de basis voor jouw online event:
De ervaring is het beginpunt
Ga bij een online event uit van de ervaring die je wilt creëren
Kies partner voor totale productie
Neem een partij in de hand die je volledig kan ontzorgen. Het liefst eentje die zowel de techniek, de aankleding en dus de totale productie om tot communicatie en beleving te komen uit handen kan nemen
Hoofdvraag is leidend
Vergeet in geen enkel geval de hoofdvraag leidend te laten zijn: wat wil ik bereiken met mijn online event?
Weg met de techniek-drempel
Zorg voor de laagst mogelijke techniek-drempel. Toegankelijk en gebruiksvriendelijk zijn de toverwoorden
Zorg voor goede beveiliging
Het online event moet goed ontsloten en beveiligd zijn naar buiten toe
Partner moet ook creatief zijn
Vind een partij die niet alleen de techniek verzorgt, maar juist ook creatief mee kan denken
Lees het volledige artikel: Kinly van streaming naar online experience in het EventBranche Magazine: