23 september 2015

73% vind festivalsponsoring krachtig; 1 op 2 marketeers doet niet mee

Door Maartje Springer

Rubrieken

PUBLIEKSEVENEMENTEN ONDERZOEK - Marketingconsultingbureau The House of Marketing deed onderzoek bij onze Belgische zuiderburen naar het belang van festivalsponsoring.

Het onderzoek moest o.a. achterhalen wat het belang is van festivalsponsoring, het profiel van de festivalganger en de meest impactvolle activaties om deze doelgroep te bereiken.


EventBranche.nl heeft de belangrijkste conclusies op een rij gezet;

1. 73% van de marketeers geeft aan festivalsponsoring een krachtig communicatiemiddel te vinden voor het verhogen van de merkbekendheid en het imago.

2. Het meerendeel van de marketeers sponsort echter vrijwel geen festivals. Minder dan 1% zegt tussen de 26%-30% te investeren in festivalsponsoring. 1 op de 2 marketeers sponsort helemaal geen festivals.

3. 81% investeert niet in festivalsponsoring door de brede doelgroep van festivals; waardoor het aanreiken van de individuele beleving wordt bemoeilijkt.

4.. 50% van de marketeers heeft zijn bedenkingen bij het competitief voordeel.

5. 80% van de marketeers vindt het lastig om de ROI van festivalsponsoring te berekenen.

6. Gratis gadgets en festival services zoals mobiele oplaadpunten hebben de meeste impact (78%)

Kijk voor meer informatie of het hele onderzoek op www.thehouseofmarketing.be.