65%2E000+bezoekers+in+7+dagen+tijdens+de+KLM+100+Experience+Dagen
Nieuws

65.000 bezoekers in 7 dagen tijdens de KLM 100 Experience Dagen

Eén van de grotere evenementen van dit jaar, de viering van het jubileum van het bedrijf dat door de jaren heen toch een beetje Nederlands trots is geworden: KLM Royal Dutch Airlines. EventBranche.nl was op uitnodiging van evenementenbureau XSAGA aanwezig bij de KLM 100 jaar experience. Het grootschalige evenement, waar maar liefst 65.000 in 7 dagen bezoekers werden ontvangen nam de bezoekers in de experience mee door het verleden, het heden en de toekomst van de vliegtuigmaatschappij.

Fotocredits: Floris Heuer 

 

De locatie voor het evenement? Achter de schermen bij KLM, normaal gesproken ontoegankelijk terrein en om die reden een extra uitdaging voor het organiserende bureau. Tijdens de experience liepen de bezoekers van het ruwe werkterrein naar de magische wereld van KLM. De onconventionele evenementenlocatie, hangaar 10, werd voor het evenement omgetoverd tot een wereld in KLM blauw onder een dak van wolken.

 

Pieter Claassen, uitvoerend producent van XSAGA, noemt het geheel een ongekende presentatie. Een prestatie waar echt het hele team verantwoordelijk voor is geweest. Van het begin, waarbij alle lagen binnen de KLM werden gevraagd naar hun wensen, tot de uitvoer. In elke stap van het intensieve proces werd er nauw samengewerkt om van dit jubileum een succes te maken.  Het doel van het evenement: betrekken, beroeren en bedanken. Dat dit werd behaald kon je merken aan de sfeer op de eventvloer maar ook bij het team van XSAGA, waar stiekem een beetje blauw bloed door de aderen is gaan stromen.  Ondanks dat het een uitdagende productie was volgens Claassen. Waarmee hij voornamelijk doelt op de interessante werkplek, de locatie van het evenement achter de douane. Dit maakte voor hen de productie zowel uitdagender als interessanter. Door de prettige samenwerking met de opdrachtgever en de vrije hand die zij kregen tijdens het organiseren van het evenement vormde dit geen obstakel.  

Dat KLM, de oudste luchtvaartmaatschappij ter wereld, 100 jaar bestaat mag met recht een werelds evenement genoemd worden, waarbij de nieuwe generatie spelenderwijs kennis kon maken met KLM, waar trots werd aangewakkerd bij iedereen die een connectie heeft met de vliegtuigmaatschappij, waarbij een inhoudelijk programma verdieping gaf en waarbij de logistieke prestatie een extra vermelding op zich is.

Als afsluiting van de experience werd in hangaar 11 in een spectaculaire show 100 jaar van KLM gevangen in beeld. In de bevlogen speech van Pieter Elbers spreekt de topman de toehoorders toe: ‘Op naar de volgende 100 jaar!’
 

 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.