Neptunus plaatste voor de feestelijke gelegenheid haar nieuwe tenttype de ‘Alure’ in de afmeting 15 bij 30 meter, als ook een keuken paviljoen en terras. 'Adriaanse/ van Kuyk Brand Events wilde een tijdelijke accommodatie die aansloot bij het karakter van de bijeenkomst en de merkwaarden van Martinair. De Alure paste perfect in het plaatje', aldus Dorrie Eilers, directeur van Neptunus BV.
Het evenement had een ingetogen, bescheiden karakter, maar straalde de kwaliteit en de merkwaarden van Martinair uit. Met het evenement werd terug gekeken naar 50 jaar Martinair, maar vooral was de blik gericht op de toekomst. Gezien de historische banden met de Martinair Vliegschool, werd het paviljoen op hun platform aan de start en landingsbaan geplaatst.
Rood voerde de boventoon en kwam terug in de wanden, het meubilair en de bloemdecoratie. De nieuwe rode uniformen van Martinair (ontworpen door Erny van Reijmersdaal) werden hier voor het eerst gedragen en getoond aan de genodigden.