Ruim 80 procent van de marketeers is er van overtuigd dat events en live essentieel zijn voor het succes van een bedrijf of merk. Slechts 3 procent is het daar niet mee eens, de rest had geen mening.
Eventmarketing wordt het meest genoemd als er op de marketingafdeling gevraagd wordt naar het meest effectieve marketingmiddel. Eventmarketing op 1 met 31 procent, contentmarketing op 2 met 27 procent en emailmarketing op 3 met 25 procent.
Liefst 40 procent van de marketeers die events inzet, noemt email als de beste methode om gasten naar een evenement te trekken en het event te promoten.
Als marketeers gevraagd wordt naar een voorspelling van het aantal events en live momenten en de bijhorende budgetten dan zegt bijna 2/3 van hen (63 procent) dat ze overtuigd zijn dat zowel het aantal events als de budgetten zullen groeien.
De directie is om! Maar liefst 87 procent van de directies van bedrijven geeft aan overtuigd te zijn van de impact van live en events voor hun bedrijf/merk en 84 procent voorspelt een groter aantal events in de komende jaren.